Bukefalos 28 år!

Vilken film kan detta vara?

PetiteFrancaise

Trådstartare
Jag såg en film för flera år sedan som handlade om en äldre dam som var ganska... typ egoistisk är väl bästa ordet att beskriva det. :D Jag minns inte supermycket från filmen men några grejer:

- Hon skulle försöka bry sig mer om sina vänner så hon bjöd ut dem på restaurang men så dog en av vännerna (en äldre man) vid bordet. Och damens andra vänner tyckte inte att hon brydde sig så mkt eftersom hon var ute och dejtade (?) strax efter.
- Hon hade ett barnbarn (tror jag) som ville bli skådespelerska och efter några misslyckade försök fick hon en roll i ngn teater. Jag har för mig att rollen hon skulle spela liknade hennes farmor/mormor och därför visste hon precis hur hon skulle spela den.
- Damen hade ett barnbarn (?) till, en liten pojke, som hon lärde att spela piano och i slutet satt han och hans pappa och spelade.
- Filmen slutade med att damen dog. Men först låg hon på sjukhus tror jag. Hon pratade även mkt om att hon ville lämna ngt efter sig när hon dog.

Alltså verkligen sämst förklarat men är det ngn som har en gissning vilken film det kan vara?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Det här kommer bli långt och rörigt men jag hoppas verkligen många av er kan ta er igenom det. Jag har gått och funderat på detta i...
Svar
10
· Visningar
3 724
Senast: rutigarut
·
Övr. Hund Först, the basics: vi bor i villa med väl inhägnad trädgård, vi är hundvana och villiga att dedikera mycket tid åt träning etc, vi har...
Svar
16
· Visningar
1 427
Senast: Knudor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp