Vilken film?

Brassneck

Trådstartare
Diskuterade precis med min partner om vilken som var den läskigaste filmen vi någonsin sett och jag kommer verkligen inte ihåg vad min hette!
En tyskspråkig film (men tror den har gjorts på engelska också), handlar om ett par som hyr en stuga och så knackar det plötsligt på och så är det vad paret tror är grannarnas kompisar som behöver hjälp. Men det visar sig att det är två väldigt obehagliga typer som försöker plåga och mörda.
Det låter ju verkligen som en väldigt banal thriller, men den är så fruktansvärt obehagligt gjord trots att handlingen kan verka enkel. Nån som vet vilken jag menar?
 
Den läskigaste filmen jag (delvis) sett var om ett tyskt koncentrationsläger, jag såg början men sen blev det för mycket.
 
Själv undviker jag - som pesten! - "Låt den rätte komma in". Jag vågade knappt gå genom Lund för att komma till bilen efter att ha sett den på bio. Och jag är faktiskt inte klent vaggad.

Jag kan knappt tänka på den utan att få en lätt släng av ångest.
 
Själv undviker jag - som pesten! - "Låt den rätte komma in". Jag vågade knappt gå genom Lund för att komma till bilen efter att ha sett den på bio. Och jag är faktiskt inte klent vaggad.

Jag kan knappt tänka på den utan att få en lätt släng av ångest.
Jag har bara läst boken. Men jag gillar inte skräckfilmer, så jag kanske ska skippa filmen då?
 
Har inte sett filmen som diskuteras i TS, men om man ska prata om filmer som satt spår så är uppenbarligen den läskigaste filmen jag någonsin sett Jaws, såg den när jag var typ 7 år och fick sån panisk och orimlig vithajskräck att jag fortfarande vid 37 års ålder inte badar i vare sig hav eller sjöar, och helst inte heller i inomhuspooler (för där är det verkligen vanligt med vithajsattacker 🤷‍♀️) !

(Har testat att gå i vattnet i sjöar typ en gång vart 10:e år, men vid första simtaget hör jag ledmotivet spelas i huvudet och måste ta mig upp på land 🤪)
 
Jag har svårt för filmer där de smyger omkring, mina värsta är Lugnt vatten och När lammen tystnar.

Jag brukar generellt sett undvika skräckfilmer, inte min genre.
 
Själv undviker jag - som pesten! - "Låt den rätte komma in". Jag vågade knappt gå genom Lund för att komma till bilen efter att ha sett den på bio. Och jag är faktiskt inte klent vaggad.

Jag kan knappt tänka på den utan att få en lätt släng av ångest.

Har sett den men den påverkade inte mig jättemycket. Däremot några av författarens andra böcker och noveller! Fyfaaan huuuu!
 
Har inte sett filmen som diskuteras i TS, men om man ska prata om filmer som satt spår så är uppenbarligen den läskigaste filmen jag någonsin sett Jaws, såg den när jag var typ 7 år och fick sån panisk och orimlig vithajskräck att jag fortfarande vid 37 års ålder inte badar i vare sig hav eller sjöar, och helst inte heller i inomhuspooler (för där är det verkligen vanligt med vithajsattacker 🤷‍♀️) !

(Har testat att gå i vattnet i sjöar typ en gång vart 10:e år, men vid första simtaget hör jag ledmotivet spelas i huvudet och måste ta mig upp på land 🤪)

Märkligt hur viss input i viss ålder kan påverka en så!!
Jag såg Scream när den kom, då var jag typ tolv. Det är ju en komedi typ? Men jag blev SÅ rädd. Vågade inte vara hemma själv när det var mörkt, och om det ringde nån höll jag fan på att DÖ!! Tur man slutade använda fast telefon några år efter, det är inte riktigt lika läskigt om mobilen ringer av nån anledning.
 
Kapar min egen tråd!
Såg en film för några år sedan som heter typ the Ugliest Car, en polsk dokumentär. Tror den fanns på svtplay. Men den har nån svensk titel som jag absolut inte hittar nu. Vet ni vilken jag menar?
 
Tycker The Shining är obehaglig och så jag gömmer mig bakom en kudde trots att jag sett den förut :p.

Sen är Pans labyrint obehaglig, men på ett annat sätt, likaså Okänd soldat tex.
 
Jag fick mardrömmar av King Kong när jag var barn.
Poltergeist tycker jag också var otäck.
Kollar aldrig på skräck numera. Är så känslig för sånt. :nailbiting:
 
Själv undviker jag - som pesten! - "Låt den rätte komma in". Jag vågade knappt gå genom Lund för att komma till bilen efter att ha sett den på bio. Och jag är faktiskt inte klent vaggad.

Jag kan knappt tänka på den utan att få en lätt släng av ångest.

Haha! Jag kunde inte ens se klart pga töntig 😅
Tycker det är standard med skräckfilmer, de börjar bra sen blir det bara löjligt och jag tappar intresset.

Eden Lake är det värsta jag sett, hatade den 😭
 
Haha! Jag kunde inte ens se klart pga töntig 😅
Tycker det är standard med skräckfilmer, de börjar bra sen blir det bara löjligt och jag tappar intresset.

Eden Lake är det värsta jag sett, hatade den 😭
Eden Lake blir rätt mörk har jag för mig, var så länge sedan jag såg den.

Jag älskar skräck trots att jag är en mes av rang. Ser gärna filmer om spökerier, andar osv. Däremot tittar jag inte längre på den typen av film som bara vältrar sig i mänsklig misär i princip. Har mycket svårt för bra skildrat lidande. Menar då mest psykologiskt och inte fysiskt. Typ saw-filmerna går bra även om jag inte finner dem lika underhållande längre.

Droppen för mig var nog Megan is missing. En relativt okänd, lågbudget found footage film om en tonårstjej vars bästa kompis försvinner och är borta flera veckor. Hon får kontakt med en kille på nätet som säger sig vara hennes kompis/pojkvän och de bestämmer träff. Han är såklart inte den han utger sig för att vara.

Sista halvtimmen är så grafisk och så psykiskt påfrestande att jag fortfarande mår lite dåligt när jag tänker på det nu många, många år senare. En av de sista bilderna är typ för evigt inbränd på min näthinna.

Det är det absolut värsta (oäkta) jag någonsin sett på spelfilm och det fick mig att på allvar ifrågasätta vad vi egentligen tittar på för nöjes skull. Rekommenderar verkligen ingen att se den filmen nånsin.
 
Har inte sett filmen som diskuteras i TS, men om man ska prata om filmer som satt spår så är uppenbarligen den läskigaste filmen jag någonsin sett Jaws, såg den när jag var typ 7 år och fick sån panisk och orimlig vithajskräck att jag fortfarande vid 37 års ålder inte badar i vare sig hav eller sjöar, och helst inte heller i inomhuspooler (för där är det verkligen vanligt med vithajsattacker 🤷‍♀️) !

(Har testat att gå i vattnet i sjöar typ en gång vart 10:e år, men vid första simtaget hör jag ledmotivet spelas i huvudet och måste ta mig upp på land 🤪)
Haha, har en gammal kompis som i perioder tyckt att det varit svårt att duscha pga. hajfobi. :D
 
Finnes ingen skräckfilm som kan överträffa vad min lärare i 10.an, Arnold Jacoby, berättade från sina år i Auschwitz/Bergen Belsen, eller Anne Franks dagbok. Möjligen då Alien originalet, men tveksamt
 

Liknande trådar

Äldre Okej, nu har jag gått runt och funderat på det här i alldeles för många år... Inte sådär varje dag, men då och då poppar tanken upp...
Svar
8
· Visningar
945
Senast: Raderad medlem 6459
·
Kropp & Själ Jag har länge tänkt på det här men jag har aldrig kommit till skott att faktiskt skriva om det. Men nu skulle jag behöva era tankar och...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 239
Senast: Dentaku
·
Äldre Väldigt lösa/spontana funderingar detta, så det lär bli virrigt - ni är varnade! :o Men jag har sista dagarna tänkt en del på bilden av...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 001
Senast: Badger
·
Äldre För länge sedan hade jag en period där jag spelade in varenda förhäxadavsnitt, en gång glömde jag stänga av inspelningen efter förhäxad...
Svar
0
· Visningar
453
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp