Vilken film?

Tycker The Shining är obehaglig och så jag gömmer mig bakom en kudde trots att jag sett den förut :p.
Haha tanten i badkaret är hemsk! Blev så rädd för henne när jag var liten, blundar fortfarande under den scenen 😅

Samma med jurtjyrkogården, mammans syster som hade någon sjukdom och lät konstigt, både blundar och håller för öronen när jag sett om den och hon dyker upp haha, livrädd!!
 
The shining
Tänker ibland att jag ska se den igen och kommer typ till barnet som cyklar runt i hotellkorridorerna. Sen kommer jag på att jag hellre ser något annat...
 
Urban explorers hade jag för mig att den hette men The depraved enligt imdb. Det var den sista jag såg som jag försökte se, sen gav jag upp skräckfilm. Skulle aldrig se om den :crazy:
 
The shining är en av mina absoluta favoritfilmer. Den är absolut läskig och krypande obehaglig, men så fantastiskt bra filmfoto och skådespeleri.

Såg The ring på bio när jag egentligen var för ung för att se den (15-års gräns). Jag hade typ panik och ville springa ut ur biosalongen men vågade inte pga rädd för att bli utskrattad. Nu skulle jag inte alls tycka att den är så läskig.
 
Jag älskar skräckfilm och har sett nästan allt som finns, men har fortfarande inte sett någon riktigt läskig. Tror det är något fel på mitt känsloliv som gör att jag inte kan ta in läskigheten i filmerna 😂

Det närmsta jag har kommit är en koreansk film som heter A tale of two sisters, den är faktiskt halvläskig.

Kan rekommendera Haunting of Hill House och Haunting of Bly Manor (Netflix) om ni vill se riktigt bra producerad ny skräck. Tycker för det mesta att ny skräck är sämre än gammal.
Before I wake är också en favorit, den är väldigt fin med en twist på slutet (också Netflix).
 
Kollade på en film som getter Mirrors på bio. Väldigt mycket jump scare och till slut var jag tvungen att gå ut och lugna ner mig, dvs ”gå på toa”. Kom in på toan som var typ BARA speglar. Fy fasen :D
 
Jag undviker det jag kan som ens är nära läskigt. Tycker typ Harry Potter är obehagligt. :cautious:

Tycker att psykologiska är mest obehagliga. Såg tex Sjätte sinnet utan problem.

Som barn såg jag The Boogie man, inte de nyare som gjorts utan en äldre film. En spegel gick sönder och i spegeln bodde någon elak ande typ som började mörda folk. Till slut får de ihop alla spegelbitar och tror att det är lugnt, men det saknas en.... och där slutar filmen. 😵
 
Finns nån kort skräckfilm om en man som varje gång han ser i en spegel ser en figur som kommer närmare. Men den syns inte i verkligheten.
Nån som vet vilken jag menar?
 
Är det inte Mikael Haneke som gjort den? Den är hur som helst helt fruktansvärd.
Jo han har regisserat båda vilket är lite roligt.

Och ja den är väldigt obehaglig. Just scenen i båten mot slutet tyckte jag var mycket jobbig i sin ja.. enkelhet? Som en axelryckning liksom.

Jag ser som sagt helst filmer med det övernaturliga. Människans grymma natur blir för jobbig då man tyvärr vet att även om just det här är fiction, så händer det någonstans också.
 

Liknande trådar

Äldre Okej, nu har jag gått runt och funderat på det här i alldeles för många år... Inte sådär varje dag, men då och då poppar tanken upp...
Svar
8
· Visningar
940
Senast: Raderad medlem 6459
·
Kropp & Själ Jag har länge tänkt på det här men jag har aldrig kommit till skott att faktiskt skriva om det. Men nu skulle jag behöva era tankar och...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 222
Senast: Dentaku
·
Äldre Väldigt lösa/spontana funderingar detta, så det lär bli virrigt - ni är varnade! :o Men jag har sista dagarna tänkt en del på bilden av...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
7 973
Senast: Badger
·
Äldre För länge sedan hade jag en period där jag spelade in varenda förhäxadavsnitt, en gång glömde jag stänga av inspelningen efter förhäxad...
Svar
0
· Visningar
451
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp