Vilken flottörkopp till hagarna.

Beet

Trådstartare
Är ute efter en flottörvattenkopp/tråg/balja till hästhagarna. Eluppvärmd som tål vintern. Ska passa allt från minishettis till stora hästar. Ska klara av ett antal hästar, upp till ca 15-20 stycken helst per hage.

Vilken rekommenderar ni. Det finns en hel uppsjö och jag blir inte klokare på detta efter snack med olika leverantörer heller.

Ej som dom måste trycka med mulen, det ska vara av flottörmodell.

Ge mis tips!
 
Håller med @Lovisaleonora!

Jag har själv Thermobar-er kopplade med varmslang från frostfri vattenanslutning, en på 250 liter, och en på 120 liter.

Fungerar utmärkt, år efter år.

Jag har också några Thermobarer som fylls manuellt med vatten och som flyttas vid behov, också enkla lösningar.

Ger också en stor vattenspegel att dricka från, till skillnad från vattenkoppar, oavsett om de är kopplade med automatisk påfyllnad eller ej.

Både Thermobarer, och vattenkoppar måste göras rena, men eftersom det mesta av själva flottörkonstruktionen är helt skyddad/inkapslad i Thermobaren, så får man mindre problem med smådelar som krånglar i Thermobarerna.

Jag har flottörvattenkoppar i fårstallet (kallt utrymme), och rengöringen är bökigare.
 

Liknande trådar

F
Ekonomi & Juridik Skriver under anonymt nick, annars blir det för uppenbart vilken ridskola jag menar. Det är så här att det finns en ridskola där jag...
Svar
6
· Visningar
2 252
Senast: Mynta2
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 647
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp