Vilken försäkring?

Carmenzitaflower

Trådstartare
Hej!
Nu har Agria höjt försäkringen IGEN. Betalar alltså 11500 om året vilket nästan blir 1000 kr/mån.
Har till sista april på mig att byta och behöver därför era tips och erfarenheter. Några vi vart inne på är manypets, sveland samt moderna. Folksam vet jag att många gillar men vill ha 15 rörlig självrisk och inte 25% så därför går den bort.
Hunden är 4 år och endast vart inne hos vet för ett bistick samt en stukad tass när hon var valp så inget som kommer påverka framtida försäkring.

Så snälla bomba mig med era bästa försäkringsbolag, gärna att dom räcker samma saker som agria 🙈❤️
 
Både Lassie, Moderna och Manypets chockhöjer efter ett år. Min äldsta hund som är 10 har jag provat igenom alla tre under tre år (hade Agria i början)
Helt ärligt så önskar jag att jag aldrig lämnade Agria för så himla mycket dyrare var de trots allt inte. De var iaf riktigt bra.
Han har också varit frisk förutom ett huggormsbett.

Nu har jag Folksam sen snart 2 år. Få bolag tar emot en så pass gammal hund.
 
Vi har Sveland på en av hundarna och de är inte särskilt billiga de heller. Precis som alla andra så är de "billiga" första året för att sedan chockhöja. Jag betalar knappa 700/mån och då har jag både uppfödar- som klubbrabatt. Kan inte byta på henne eftersom dolda fel försäkringen för hennes valpkull är inkluderad i den försäkringen. Tog Folksam på de valparna jag behöll.
Ju lägre självrisk m.m. desto högre premie såklart så vill du ha 15% istället för 25% så kommer det kosta.
 
Kolla upp din försäkring noga, en vän till mig har Agria och de hade glömt bort hennes bonus och ändrat själva försäkringen till något hon inte ville ha! Så den hade blivit väldigt mycket dyrare. Och de medgav sedan att det blivit fel.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
889
Övr. Hund Jag ska införskaffa två katter till och börjar titta över våra djurförsäkringar, har samtliga på Agria. Jag har två kaniner; 1 388...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 467
Senast: Targa
·
Övr. Hund Hoppas någon här kan hjälpa mig med några frågor. Jag är inte så insatt i hundförsäkringar då jag bara har en hund och det är min...
2
Svar
29
· Visningar
3 700
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Jag har tittat över våra försäkringskostnader för två schnauzrar. I runda slänga 8000 kr/år för båda. Den ena hunden fyller 8 år i april...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 368
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp