Vilken häst!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan ju konstatera att ett bra knark mot dåligt mående är att rida en lektion på en välskolad snäll häst. Det är vad jag har gjort idag.

Det var markarbete på lektionen och hästen var stor som ett hus, typ runt 180 eller så. Men jäklar så fin den var att rida, så otroligt medgörlig och med vilja att göra rätt. Den gav en del gratis faktiskt. På slutet av lektionen så påpekade ridläraren (som jag ridit för tidigare på ridskolan 40 minuter bort) att när jag red den hästen, så hamnade mina händer på rätt plats, helt automatiskt. Hästen gick stadigt och liksom bjöd på det så jag kunde fokusera på annat än mina händer hela tiden.

Det var mycket häst att rida, men samtidigt var han inte tung. Jag frågade ridläraren om jag fick köpa honom ;).

Det enda som egentligen fattades var att jag själv inte riktigt hade kondition och bålstyrka som räckte till. Men hästen blev jag kär i :love:. Så otroligt fin!
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 979
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 401
Senast: Fiorano
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 294
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 444
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp