Vilken häst?

hästälskare45

Trådstartare
Hejsan! Vill köpa häst. Har tagit hand om en ponny ett tag som ligger på min nivå, han är världens finaste och så snäll. Kan dem mesta skolorna men har varit ridskolehäst ett lägre tag så är lite ringrostig. Vi lär oss tillsammans; men:
Jag funderar på om det är bättre att köpa honom, eller mer en läromästare som är på högre nivå än mig, som kan lära mig, istället för att lära oss tillsammans. Man kanske utvecklas mer med läromästaren, men har tillgångar till tränare.
Vad skulle du gjort?
 
Hejsan! Vill köpa häst. Har tagit hand om en ponny ett tag som ligger på min nivå, han är världens finaste och så snäll. Kan dem mesta skolorna men har varit ridskolehäst ett lägre tag så är lite ringrostig. Vi lär oss tillsammans; men:
Jag funderar på om det är bättre att köpa honom, eller mer en läromästare som är på högre nivå än mig, som kan lära mig, istället för att lära oss tillsammans. Man kanske utvecklas mer med läromästaren, men har tillgångar till tränare.
Vad skulle du gjort?

Vad vill du med hästägandet? Tävla och satsa på att klättar i klasserna? Mysa i skogen?

En snäll och lätthanterlig ponny är guld värd om du vill ha en fin hobbyhäst med träning/tävling på lätt-nivå.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 729
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 095
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 112
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp