Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

caroline_lu

Trådstartare
Nu behöver jag lite hjälp från er, kom gärna med synpunkter och ideer. Vilken hingst ska jag välja?

Det jag vill få ut av min avkomma är en Bra dressyrhäst med bra temperament och god ridbarhet. Fin exteriör samt gångarter.

Hon fick dressyrdiplom på treårstesten

Treårstest
Typ 8
Huvud hals och bål 8
Extremiteter 8
Skritt 9
Trav 8
Galopp 8
Teknik hoppning 2
Temperament hoppning 2
Skritt riden -
Trav riden -
Galopp riden -
Temperament gångarter -
Totalpoäng gångarter 49
Totalpoäng hoppning 36
Mankhöjd 170
Bedömningsplats Str
Bedömningsår 2004

Stamtavla

pic_show_id20044865.html
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

Nu behöver jag lite hjälp från er, kom gärna med synpunkter och ideer. Vilken hingst ska jag välja?

Det jag vill få ut av min avkomma är en Bra dressyrhäst med bra temperament och god ridbarhet. Fin exteriör samt gångarter.

Hon fick dressyrdiplom på treårstesten

Treårstest
Typ 8
Huvud hals och bål 8
Extremiteter 8
Skritt 9
Trav 8
Galopp 8
Teknik hoppning 2
Temperament hoppning 2
Skritt riden -
Trav riden -
Galopp riden -
Temperament gångarter -
Totalpoäng gångarter 49
Totalpoäng hoppning 36
Mankhöjd 170
Bedömningsplats Str
Bedömningsår 2004

Stamtavla

pic_show_id20044865.html


Vilka fina poäng hon har! Med ett sådant sto så blir det nog bra med de allra flesta hingstar. Hur resonerar du om höjden, vill du få större eller lägre? Hur är hon i typen, gammeldags/modern? Vad i hennes exteriör vill du förbättra? Har du någon bild på stoet.
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

det är svååååårt att välja hingst.
figaro r kanske???
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

Fina poäng på allt utom hoppningen :eek: och väldigt fin stamtavla, nästan "alla" storheter redan.

jag skulle ta en extra titt på Belamour eller någon hingst med Florestan eller Rubenstein blodet.
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

Vilka fina poäng hon har! Med ett sådant sto så blir det nog bra med de allra flesta hingstar. Hur resonerar du om höjden, vill du få större eller lägre? Hur är hon i typen, gammeldags/modern? Vad i hennes exteriör vill du förbättra? Har du någon bild på stoet.

Visst har hon! Höjden får gärna inte vara lägre än 165! Allt annat går alldeles utmärkt. Hon är väldigt modern, byggd i en liten uppförsbacke med långa ben. Har ingen bild just nu

Ni får gärna komma med tips på hingstar och sedan även motivera varför ni valt just den hingsten
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

Jag var i Danmark för några veckor sedan och såg väldigt fina hingstar på Blue Hors stuteriet. Speciellt fin var Blue Hors Rush Hour tyckte jag. Nu vet jag inte alls hur ditt sto ser ut, men han är i alla fall väldigt snygg, 170 cm och en väldigt fin dressyrhäst e. Rubin Royal ( Rubinsteinblod)-Strohmann xx-Tin Rocco. Förra året blev en avkomma efter honom årets stoföl i Danmark.

Här är lite filmsnuttar på honom
http://www.dropshots.com/Horses2#albums/BlueHors-08/2008-04-05/14:32:54
http://www.dropshots.com/Horses2#albums/BlueHors-08/2008-04-05/14:36:00
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

Vilken härlig stam hon har! Tror som tidigare talare att det nog inte riktigt spelar någon roll vad du använder... Har heller inga kanontips förutom att jag är helt fast för Belamour, och han kan ju hoppa också;)!
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

Ja,Rohdiamant blodet är inte dumt!!Vet att Rush Hours benställ diskuterades livligt förra året-tror han hade 6 vid sitt test i Tyskland,vad fick han exteriört vid sitt danska bruksprov?
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

2005 fick han 6-6 på benen, 2007 fick han 7-7.
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

Nu minns jag inte helt men jag inbillar mig att det var De Niro som var morfar till den fantastiskt fina Okeanosavkomman som visades på Tullstorps hingstvisning. Någon som kan rätta mig om jag har fel?
Jag hade tyckt det var superspännande att lägga en svensk hingst på ett sådant sto. Om hon har bakbensmekaniken med sig så kanske Okeanos hade kunnat vara en kandidat, eller varför inte Black Coffey? Ravell kanske också kan passa, typiskt att mitt sto inte skall betäckas när han äntligen finns på färsk semin.. suck..
Det hade varit spännande att se en bild på ditt sto
U
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

Vilken stam du har på stoet!!

Titta på Fidertanz, Quaterback och Damsey. Tre av Tyskland mest lovande unghästar med stammar som skulle passa med din! Viss linjeavel är inte fel på de hingstarna du har i stammen. Det görs i Europa varje dag!
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

Vilken stam du har på stoet!!

Titta på Fidertanz, Quaterback och Damsey. Tre av Tyskland mest lovande unghästar med stammar som skulle passa med din! Viss linjeavel är inte fel på de hingstarna du har i stammen. Det görs i Europa varje dag!

Håller fullständigt med om detta. Måste bara tillägga att denna stammen kombination med Rubinstein linjen är ett givande Ess.
Har gjorts i evighet i Tyskland.
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

Vilken stam du har på stoet!!

Titta på Fidertanz, Quaterback och Damsey. Tre av Tyskland mest lovande unghästar med stammar som skulle passa med din! Viss linjeavel är inte fel på de hingstarna du har i stammen. Det görs i Europa varje dag!

Unghingsten Quaterline är ett mkt lycket exempel på Q-blodet kombinerat med De Niro.
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

Bild på stoet finns på blupsidan. Där finns även en bild att se på en av avkommorna efter His Highness.
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

Är detta stoet ditt? Har du nyss köpt henne?

Halå :) Kanske ska tillägga att stoet inte är mitt, utan detta är till ett skolprojekt som jag har hållt på med väldigt länge och har nu kommit fram till avelsbiten - slutprojektet i själva arbetet.

Jag har bestämt mig för Figaro R tror jag. Vad tror ni om det?
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

Får man verkligen lov att göra reklam för de hingstar som man själv tar in från???
 
Sv: Vilken hingst skall jag välja till mitt sto?

Alltså, ska hästen betäckas eller är det bara på låtsas?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Har ett fullblod jag tagit tre avkommor på. Hon ger fantastiskt temperament , men nu tror jag det bara går och ta ett föl till på henne...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 480
Senast: Karoliten
·
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 428
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 091
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag är spekulant på ett avelssto född 1996 och gick alltså treårs med följande bedömning. Typ 9. Huvud hals och bål 8. Extremiteter...
Svar
17
· Visningar
2 171
Senast: Pisan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp