Bukefalos 28 år!

Vilken hingst skulle kunna passa??

Argona

Trådstartare
Vi har en travmärr som är 5 och har inte lyckats kvala henne än, tränar bra men har haft några skavanker (ej pga travträning, utslag, tappsko mm.) och då haft träningsuppehåll. Hon är ca. 164 cm och ganka grov i typen, hon är e:Dancing Victory och u:Ata Misty L. Hon är lite tittig att köra men toppen i all hantering. Vi tränar på med sikte att kvala i maj men om hon inte lyckas med det så kanske alternativet är att ta ett föl med travhingst. Är det någon här som har något förslag????
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken hingst skulle kunna passa??

Vi skulle själva ha den som påläggskalv till travet men det är ju en fördel om det går att sälja om man skulle bli tvungen!! Vi har inte allt för stor plånbok dessutom:eek: Stoet som vi ev. betäcker heter Qulina Brick förresten.
 
Sv: Vilken hingst skulle kunna passa??

Trevlig stam tycker jag på din märr och inte alls oäven..det finns ju en hel del "billiga" hingstar..men vilken prisklass har du tänkt dig ungefär?
 
Sv: Vilken hingst skulle kunna passa??

Jag tror att vi hamnar mellan 10 000-20 000, helst inte det sista!
Planen är att om hon inte kommer ut på banan o presterar så betäcker vi och ridtränar (hon är inriden så även monté-planer har funnits) undertiden så att hon sen kan gå som ridhäst.
 
Sv: Vilken hingst skulle kunna passa??

Tap In är ju en lågprishingst som lämnat helt ok hästar tycker jag. Om din häst dessutom är ok i humör och har lite storlek skulle jag fundera på honom, han kan lämna lite litet och vasst annars.
 
Sv: Vilken hingst skulle kunna passa??

Jag kan ju tillägga att ingen av de hingstarna ses särskillt intressanta i den allmäna uppfattningen.
 
Sv: Vilken hingst skulle kunna passa??

Jag kan ju tillägga att ingen av de hingstarna ses särskillt intressanta i den allmäna uppfattningen.

Tja, det ringer en hel del, så vad den "allmänna uppfattningen" är går ju att diskutera.
 
Sv: Vilken hingst skulle kunna passa??

Du menar hemsideadressen till dig. ;) Det är visst smygreklamens dag idag (tänker på ett antal trådar som postats tidigare idag om ett prestationshöjande preparat). :angel:



JAG säljer inget prestationshöjande preparat, så blanda inte in mig i det.
 
Sv: Vilken hingst skulle kunna passa??

Det menade jag inte heller att du gjorde. Men däremot gjorde du smygreklam för dina hingstar. Och det jag menade var att det även tidigare idag har förekommit ett antal trådar med smygreklam (men de handlade om prestationshöjande preparat).
 
Sv: Vilken hingst skulle kunna passa??

Tyvärr var det inte heller "smygreklam". Jag kan Bukes regler, men fick ett hjärnsläpp, och råkade tipsa om mina hingstar.
Jag har pm.at moderatorn, och bett henne ta bort inlägget.

Fast visst är det märkligt att man gång på gång kan tipsa om vissa hingstar, men inte om andra?

Jag får säga att Muscle Memory är trevlig, men jag får inte ens säga namnet på nån av de jag har.
Och det är även fullt tillåtet att gång på gång skriva att "Snabba Trotter" är värdelös, lämnar skeva och tokiga hästar, utan att ställa till svars för förtal.
 
Sv: Vilken hingst skulle kunna passa??

Jag satt precis och tänkte just som du gör, CK! Buke är ju inte konsekvent kan jag tycka när det gäller sådant. Ofta så frågar folk härinne om tips på hingstar och det brukar ju komma mängder med tips och argument varför man ska/inte ska använda vissa hingstar. Men som hingstägare får man inte nämna sina egna hingstar för då är det annons/reklam?! Verkar inte alls konsekvent.
 
Sv: Vilken hingst skulle kunna passa??

Hamnade av en ren slump in på denna snart 6 år gamla tråd. Tyckte bara att det var lite roligt att jag numer är ägare på denna Qulina Brick :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp