Vilken hingst till mitt new forest sto?

N

Nenna

Jag har ett new forest diplomsto (Smedhults Cittra) som jag vill betäcka i år. Hon har tidigare lämnat ett godkänt diplomsto - Smedhults Harpa.

Vi är lite osäkra på hingstvalet men är så sugna på Miclas Aristocrat RNF 195. Cittra har fina gångarter, fin i dressyr och hoppar rätt så bra. Skulle framför allt vilja förstärka avkommans hoppanlag men även bibehålla hennes bra gångarter. Cittra är 145 cm och vill ett dponny föl.

Vi har haft tre föl innan men första gången vi ska göra allt själva. Hur vet vi när man ska köra till hingsten, brukar man lämna stoet där, ungefärlig kostnad mm
 
Sv: Vilken hingst till mitt new forest sto?

Dimmans Eros är ju en av Sveriges bästa ponnyer i kategori C (hoppning). Han finns på semin så du behöver inte ens bo i närheten.
Dessutom så matchas han i fälttävlan just nu och om jag inte ser fel i min spåkula så kommer han bli en av Sveriges bästa även där.
 
Sv: Vilken hingst till mitt new forest sto?

Tack för svaret :)

Vill helst ha en d-ponnyhingst samt betäcka narturligt. Är nybörjare på avel så det känns bättre att få hjälp av hingstägaren med brunst och sådant. :)
 
Sv: Vilken hingst till mitt new forest sto?

Jag tror att Aristocrat är hos samma familij som har Eros, men jag vet inte om även de sköter betäckningsbiten
 

Liknande trådar

Avel Egentligen VET jag vad jag skall göra, men ändå... :smirk: Skickar ut frågan - vad skulle ni använda för hingst till dessa sto om målet...
2
Svar
23
· Visningar
3 067
  • Låst
Avel Val av New foresthingstar 2007 Det finns ju trådar om hingstval till connemara, Sv hbl och arab - nu är det dags för Den Stora New...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
23 158
Senast: Augustine Lava
·
P
Avel Vi har pratat om att ta föl på mitt lilla New Forest sto *Yeeey :D* Men vi vet inte riktigt vilken ras hingsten ska vara. Vi har pratat...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Victovie
·
Avel Hej Har planer på att betäcka mitt ponnysto detta året men funderar på om en New Forest hingst kan uppfylla kraven som jag har på...
Svar
7
· Visningar
1 012
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp