Bukefalos 28 år!

Vilken hingst utav dessa?

bapro

Trådstartare
Har skrivit förut och bett om tips på hingstar till mitt sto, men nu är jag nere på 2 (eventuellt 3) aktuella hingstar, då jag bestämt mig för att fryst semin blir för riskabelt å mitt sto som aldrig haft föl förr. Stoet är 14år e.Silbersee - Herklues - Crown Point. Hon tillhör stofamilj 42. Skimmel. Bra skritt och galopp, trav något kort och inte så elastisk. Hoppar med bra teknik både fram och bak, kunde dock ha lite mer spänst. Tävlat upp till 1.45m hopp med plac. Har kapacitet/teknikmässigt kunnat gå högre men saknar lite mod för det.

Hingstarna det står mellan nu är Cabachon (Casall - Concerto II) (flyinge)eller Heartbeat (Heartbreaker -Ramiro Z) (Hästak). Har ju vart sugen på att ta bland annat Click and Cash tidigare, men eftersom jag såg att han bara fått en 6:a på traven samt inte så bra omdömen av testryttarna (på bruksrovet) så blev jag lite tveksam...

Jag vill gärna ha en hingst som lämnar ganska stort (men inte tungt) då mitt sto kommer från ett möderne med små ston... Hon är själv 168cm.

HJÄLP!?
 
Sv: Vilken hingst utav dessa?

Av dessa två hade jag valt Heartbeat, bara baserat på det jag själv sett av honom. Otroligt snygg och pampig kille!
 
Sv: Vilken hingst utav dessa?

Jag hade också valt Heartbeat. Har sett många fina unghästar av honom och han har ju bevisat det genom att redan ha 4 godkända söner.
 
Sv: Vilken hingst utav dessa?

Svårt :D jag har både sett heartbeat-avkommor och cabachon-avkommor. Otroligt snygga!

Finns en Heartbeat-avkomma i stallet där jag står, förvisso bara föl men jättefin! Min hästs uppfödare har Cabachon-avkomma och när jag såg den hästen (ännu bara föl) så sa jag "den där kommer lyckas". Vilket föl :love:
 
Sv: Vilken hingst utav dessa?

Heartbeat ger stora avkommor enligt vad sett. Cabachon känns som han kan ge lite orolig mun, frågan om de blir så stora då casall inte är så stor. Jag skulle satsa på Heartbeat, skulle tagit honom till mitt sto dock är hon 170 och i största laget för oss därför vågade vi inte då avkomman ev skulle bli stor.
 
Sv: Vilken hingst utav dessa?

Casall är ju som jag förstått det en väldigt försiktig häst, givetvis en bra egenskap, men kanske inte optimalt med de generna ifall ditt sto också är försiktigt i överkant?
 

Liknande trådar

Avel I år ska jag betäcka mitt fina sto e: Silbersee - Herkules - Crown Point igen. Betäckte förra året med Nintender och hon blev dräktig på...
Svar
5
· Visningar
1 264
Senast: Jeps
·
Avel Efter lite omkastningar i min planering funderar jag nu på att betäcka en av mina tävlingshästar redan i vår, men eftersom det inte var...
Svar
15
· Visningar
2 640
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp