Vilken hjälm har ni?

L

Linan

Jag tänkte köpa en ny hjälm nu. Har tidigare haft Champion Showring och tycker den är väldigt bra och snygg. Har funderat lite på om man skulle byta till någon annan trots att jag är nöjd med den. Vill ha en skön, men även en snygg hjälm och den ska helst inte kosta mer än 1000:-.

Vilken hjälm har ni och vad tycker ni om den?
 
Tillägg..

Kan tillägga att jag funderar på en ny champion eller en Charles Owen. Vad har ni för erfarenheter av dessa? Någon av dem som "andas" lite mer än den andra? Vilken är snyggast/skönast?
 
Jag har en CRW sammetshjälm från Hööks.. Den är riktigt sygg och riktigt skön..=) Den kostar typ 350 kr eller nått och har ventelation i "knoppen".. Inte för att de märks så mycke men endå!!! :D
 
Jag har en... IRH tror jag. En kopia på någon modern sak. Ful som satan är den, men ack så lätt och bekväm och inte så varm heller. Helnöjd.
 
Jag har en CRW exlusive från Hööks. Inte så fin med sivler mojjen i pannan, men gudomligt skön!! kostade 679:- tror jag
 
Jeg har hatt utallige Champion Showring-hjelmer tidligere, men slo til og kjøpte Casco hjelm nå sist. Den er jeg veldig fornøyd med. Nå som Champion-hjelmene koster nærmere 1000-lappen så var ikke det aktuelt. Dessuten ønsket jeg en hjelm som virker litt mer luftig. Luftig kan man jo si at Casco-hjelmene er. Endte opp med en av de billigste Casco-hjelmene, og den betalte jeg vel 550nok for. Veldig fornøyd med den.
 
jag har en charles owen show hat som jag bara älskar, supergo, den bästa hjälm jag haft.
 
Jag är rätt sugen på en Charles Owen, men jag har ju aldrig provat den, så det vore ju dumt att skicka efter den utan att veta vilken storlek man bör ha eller veta om den sitter bra. Hur har ni gjort? Vet ni något ställe i blekinge som säljer Charles Owen?
 
jag har en john whitaker! sååå himla skön! men den kostar iaf 2900 men väl värd pengarna!!
 
Jag har en champion som jag älskar(vill ha en ny)
Sen har jag en CRW, billig men inte lika skön som Championm och inte hälften så snygg!
 
Oops... råkade lägga min tråd i kategorin "Hästutrustning", men har nu hittat rätt! (Är ny här!) :p Skrev iaf. så här: Hej hopp! Vet någon vart jag kan hitta en skön och snygg ridhjälm för ca. femhundralappen???? De flestaa jag provat sitter för högt upp på huvudet, trots att det är rättt storlek! Jag behöver en djup en! Någon idé?


:bump: :bump: :bump:
 
jag köpte min på skandinavium så det var bara att prova.
jag hade 56 på min champion, och nu har jag 57 på chales owen, men då den guppade lite fram och bak så hjälpte hon mig som jag köpte den av att lägga i lite skumgummigrejs fram och bak så nu sitter den perfekt.
 
Tjohooo! När jag var på turridning för nån vecka sedan hittade jag min drömhjälm, typ! :p . Det var en Jofa i sammet! Har nu letat överallt (känns det som iallafall!)! Vart kan jag finna en sådan, nån som vet? Det kanske är en gammal modell... Har JOFA nån hemsida? Provade, men kom bara in på Ishockey-sidor. :confused:
 
Det blev en Champion.. igen

Var på Börjes igår och köpte en Champion Showring. Tyckte de såg lika dana ut på utsidan som innan, men insidan såg inte alls lika välgjord ut. Hade storlek 56 innan, men fick köpa 57 nu för det var den minsta storlek de hade.
 
Har en CO showhat. Tycker den är snygg, och skön. Under sommarens ridläger KOKADE den dock när det var som allra varmast och man fick liksom huvudvärk.. Förövrigt är jag nöjd med den! Finns ju även något typ "Hat cooler"-medel
från CO som "kyler" hjälmen på något sätt... Ska ja nog införskaffa så småning om sen.


Sen har ja en troxelhjälm också. Vann den i från Hästmagazinet + fem stycken till ridskolan ifrån tidningen Min Häst. Tycker denna hjälm är mycket praktisk, lättskött,
och behaglig att använda. :)
 
Jag har en IRH International, en sån där "kopia" av GPA, men jag tycker/tror att den e minst lika bra! Kostar dock aningens mer än 1000:-
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 794
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
3 034
Senast: JennyLz
·
Hundhälsa Varulven börjar bli gammal och jag ger honom både ledpreparat och Onsilor då han har lite artros i tårna, men jag börjar även fundera på...
2
Svar
28
· Visningar
1 833
Senast: BornAgain
·
IT & mobiler Jag söker tipps på hållbar laddkabel (2 meter) till IPhone. Nu vet jag inte om jag haft extrem otur, eller om jag misshandlat...
2
Svar
37
· Visningar
1 427
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp