Vilken hund ska jag välja?

Harry60

Trådstartare
Jag har haft eng cocker. Tränade allt möjligt däribland agility! Han dog tyvärr för två år sedan.

Min fråga är....jag är 60 år. Vill ha en hund att träna lite lagom med. Har varit medlem i brukshundsklubben sen jag var nio år.

Står mellan en ny cocker eller en storpudel!

Vill gärna höra vad ni tycker!
 
Jag har haft eng cocker. Tränade allt möjligt däribland agility! Han dog tyvärr för två år sedan.

Min fråga är....jag är 60 år. Vill ha en hund att träna lite lagom med. Har varit medlem i brukshundsklubben sen jag var nio år.

Står mellan en ny cocker eller en storpudel!

Vill gärna höra vad ni tycker!

Jag skulle välja pudeln, jag tycker de är underskattade och jätteroliga.
 
Båda raser låter toppen.

Om du vet ca när du vill att valpen ska vara leveransklar, så hade jag utgått från det och kollat upp olika aktuella kombinationer utifrån mentalitet och låtit dessa avgöra val av ras 😊
 
Jag hade valt cockern då jag tycker att storpudel är just för stor. Ett annat alternativ kan kanske vara mellanpudeln? Pudlar är oerhört trevliga hundar så det är ett svårt val.
 
Jag är fd cockerägare (haft 3 st) varav den senaste tyvärr inte så trevlig. Jag har tidvis funderat på pudel som ett alternativ (mellanpudel i så fall). Men jag är ju så förbaskat förtjust i cocker (när man har en trevlig sådan). Det lutar ändå åt att det blir en cocker igen till slut...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 858
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 460
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
281
Senast: attheedge
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 182
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp