vilken hund ska vi välja bort?

Vet inte hur många "blocketkaruseller" du sett men det är inte en vacker process. Jag har haft en katt i en sådan och sedan dess omplacerar jag aldrig mer ett djur till någon jag inte känner väl sedan tidigare.
Ja, vänder man sig till Blocket för att omplacera får man ju inte rätt förutsättningar. Men vänder man sig till rasföreningens omplaceringstjänst så har man nog större chans att det blir bra.
 
Ja, vänder man sig till Blocket för att omplacera får man ju inte rätt förutsättningar. Men vänder man sig till rasföreningens omplaceringstjänst så har man nog större chans att det blir bra.
Jag vände mig inte till blocket. Jag omplacerade akut till en vän och vi scoutade bland våra kontakter. Den vi sedan sålde katten till tog en kull på henne omgående och slängde sedan in henne i en blocketkarusell där jag och min vän desperat försökte få tillbaka henne men inte lyckades. Efter tre ägarbyten på kort tid försvann hon från radarn och det plågar mig än idag.

Kan absolut bli annorlunda med en rasren hund. Men även rasrena vovvar köps av idioter.
 
Nej. Jag reagerade bara på att bita barn automatiskt skulle vara ett stort problem :)
Var skrev jag det? Citera gärna. Jag skrev om TS hund och liknande multiproblemshundar. Oavsett hur stora problemen egentligen är skriver TS om en hund med flera problem inklusive att den "oprovocerat" gör utfall mot barn som inte ens är i närheten. Att en sådan hund skulle vara "lite egen" och "mer än gärna" köps av nån jättekunnig person ställer jag mig mycket frågande till.
 
Var skrev jag det? Citera gärna. Jag skrev om TS hund och liknande multiproblemshundar. Oavsett hur stora problemen egentligen är skriver TS om en hund med flera problem inklusive att den "oprovocerat" gör utfall mot barn som inte ens är i närheten. Att en sådan hund skulle vara "lite egen" och "mer än gärna" köps av nån jättekunnig person ställer jag mig mycket frågande till.

Då missförstod jag dig :)
 
Jag skulle säga att han är rumsren, det är i dessa bråksituationer som kiss kommer. Om han inte var utsatt för de här situationerna tror jag att det skulle gå hur bra som helst. Vi har inte vågat kontakta uppfödaren ännu då vi inte är redo att omplacera än... privattränaren var försiktigt positiv, hon tror att det är möjligt att ändra beteendena och att de kan leva tillsammans men de kommer inte vara bästisar och det kommer kräva jobb och ta tid. vi har inte den orken nu och inte heller viljan att ha hundar som inte vill umgås med varandra. tvivlar ingenting på hennes kompetens, hon verkar väldigt kunnig och hennes metoder känns bra med positiv förstärkning osv.

vi bor i lägenhet, en stor 3a på

Raderad, såg att tråden var gammal
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 080
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 378
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 024
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp