Bukefalos 28 år!

Vilken hundras?

Kattennizze

Trådstartare
Jag tänkte köpa en hund men har ingen aning vilken ras som passar egentligen. Jag har haft både schäfer och labbar tidigare men det var innan jag fick barn. Nu vill jag ha en mindre hund bara till sällskap och som gillar promenader och att ligga på sofflocket. Mops har jag hört ska vara trevliga? Jag är delvis uppväxt med en pudel och de verkar ju också trevliga men hur mycket mental stimulans kräver pudlar egentligen? Har ni något tips?
 
Papillon?

Mops går bort pga hälsan, pudel är (eller ska vara kanske...) lite mer krävande än det låter som du vill ha.
 
Mops verkar jättetrevliga men hälsoläget är ju inge vidare..

Jag har löwchen och tycker de är fenomenala sällskapshundar :up:
Väldigt glada och busiga men är nöjda med vanliga långpromenader, bus, lättare hjärngympa och att få vara med familjen. De brukar funka finfint med andra djur och hundar. Friska och långlivade är de också :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 611
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 058
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 911
Senast: Åsa A
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 673

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp