Bukefalos 28 år!

Vilken hundras?

fejko

Trådstartare
Jag såg en hund i en affär. Den var jättestor, men inte en Grand Danois. Korthårig och såg ut lite som en jakthund. Svart och lite gråspräcklig.
 
Sv: Vilken hundras?

Kanske en Weimaraner men färgen stämmer inte riktigt tror att dom skall vara gråa.
 
Sv: Vilken hundras?

Ja det var likt. Kan dom inte vara svarta? Den kanske inte ens var svart :confused: får väl gå tillbaka och fråga.
 
Sv: Vilken hundras?

Undrar om det var en vorsteh jag såg häromdagen. :idea: Tyckte det såg ut som en weimaraner men den hade samma färg som en "brun" dobermann. Kunde inte förstå vad det var för ras.
 
Sv: Vilken hundras?

Jag tyckte den såg för stor ut för att vara en vorsteh, men de kanske finns i olika storlekar?
 
Sv: Vilken hundras?

det kan ju faktiskt ha varit en blandras också... kan inte komma på någon ras förutom möjligtvis vorsteh som passar in på din beskrivning. men vorsteh är inte jättejättestora.
 
Sv: Vilken hundras?

Weimaranern är ungefär lika hög som Grand Danois (70 cm maxhöjd för Weimaraaner för G.D minst 72 cm för tik) silvergrå och smäckrare.

Vorstehrn är 64 cm (maxhöjd hanhund) det är ju int emkt mindre och då stämmer färgerna.

Mvh
Björn
 
Sv: Vilken hundras?

min labbe är strax över 60 och han ser ut som en pygmé jämfört med såna hundar. men kan vorsteh vara svarta? jag har bara sett bruna.

om du bara svarade allmänt och inte till mig så kan du skriva "knapplån" överst så blir det inte så förvirrande.
 
Sv: Vilken hundras?

En grand danois är större än weimaranen.

Om Max höjden för en weimaraner ligger på 70cm så är det några hanar som når upp till det.

En tik grandis blir sällan lägre än 75cm och de flesta tikar jag träffat på har legat runt 80 cm.

Ser man inte skillnad på dom en och en så lovar jag dig att du ser skillnaden när dom står bredvid varandra.

/ C som om 4 dagar är en Grandis ägare
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 260
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 409
Senast: Praefatio
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 487
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp