Vilken kaffemaskin ska vi köpa?

Jag slår också ett slag för pressobryggare, satsa på bra bönor om ni ändå inte dricker var dag så blir det nog finemang.
Har haft både från Bodum, Ikea och Åhlens, Bodums är snyggast och håller bäst, men de andra funkar minst lika bra.
Bodum har en bra film om hur man får bäst kaffe med pressobryggare. :)
Nu har ni inte mjölk i kaffet, men tycker man om kaffelatte eller chailatte så är Bodums mjölkskummare outstandning. Jag har en billig mjölkskummare från Maxi som funkar ok, men den från Bodum är. :love:
(Jag har gått lite bananas när jag skulle skummat och slagit i sönder två, så jag har förbjudit mig själv att köpa ny...)
 
Jag är inne på min tredje DeLonghi. Älskar den! Det är den hushållspryl jag absolut inte klarar mig utan! Maler bönor och lätt att skumma mjölk med. Den stora skillnaden i pris förklaras med om maskinen maler hela bönor och vilken kvalitet malverket har samt hur många inställningar du kan göra avseende mängden bönor och vatten när du gör ditt kaffe. Den jag har ligger runt 10 000 kr och är värd var enda krona!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa en kaffemaskin till maken i födelsedagspresent. Inte en sån med kapslar utan med hela bönor som enkelt gör en...
Svar
9
· Visningar
1 098
Senast: Rugge
·
Hästmänniskan Hej! Jag har ett litet dilemma och vet inte riktigt vart jag ska vända mig så provar helt enkelt att skriva av mig här så får vi se om...
Svar
13
· Visningar
2 853
Senast: Gelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp