Vilken kategori på ponny borde jag rida??

Matildaa1

Trådstartare
Hej, jag är en 13 årig tjej som behöver veta vilken kategori på ponny jag borde rida. Jag är ca 164 cm lång och väger 60+ kg. Tidigare har jag ridit C och D ponnysar men är inte säker för jag vill hyra ponny. Jag vill kunna ha alla möjligheter att till exempel hoppa o så. Vet inte ens om nån kommer se det här men hoppas det! Hjälp??
 
Jag håller med föregående om att en D-ponny låter perfekt för dig! Sen finns det säkert många större, lite grövre/bäriga c-ponnyer som du inte ser stor ut på också. Men D-ponny tror jag blir allra bäst, då har du lite mer väx-utrymme också :)
 
Jag håller med föregående om att en D-ponny låter perfekt för dig! Sen finns det säkert många större, lite grövre/bäriga c-ponnyer som du inte ser stor ut på också. Men D-ponny tror jag blir allra bäst, då har du lite mer väx-utrymme också :)
Tack! Ska nog satsa på D ponny då :)
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 615
Senast: Johannna1
·
Gnägg Om dotterns intresse för ridning håller i sig skulle jag vilja köpa en ponny. Men går det att kombinera mor/dotter i önskemål kring...
2
Svar
28
· Visningar
3 325
Senast: Jadzia
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 097
Senast: Zpunk
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har skrivit här på bukefalos i ungefär två och ett halvt år tror jag. Och ett av dom första inläggen som jag gjorde var om att jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 584
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp