Vilken knubbis :)

Ja jag såg det. Stackars katt, men han hade tydligen nån sorts hormonfel.
 
tycker det är hemskt synd om katten. tänk vad jobbigt den måste ha. om det nu är hormonfel måste det ju gå att göra något åt det. mindre mat skulle inte skada!!
 
jag tycker det är djurplågeri
Sen att de skyller på kastrationen... psh! ger man katten ½ kg mat om dan, klart den blir smällfet! :mad:
 
Jo, men den såg ändå inte lika fet ut som aftonbladets förra katt som i övrigt var en normalstor katt men vägde 12 kg. Han såg ju ut som om han hade svalt en fot boll.
Tyckte denna katt såg mera stor ut än fet. Klart att han var fet men inte så mykcet :confused: Tycker ändå som ni att de borde ju tänka lite på vad han äter. det verkar som om de tycker det är kul med en sån stor katt och gärna låter honom äta mer baar för att ha en stor katt som folk tittar på :(
 
katten får ett halvt kg mat om dagen,
tror du hormonfelet sätter sig in der?
jag tror nog katten kan få mindre mat istället och bantas.
den är 7 år idag.
den blir nog aldrig 10
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 111
Senast: Skjøldur
·
Juridik & Ekonomi I helgen fick jag ett sms från elgiganten om ett paket på väg och att man kunde följa paketet via en länk. Jag avfärdade det som...
Svar
16
· Visningar
1 756
Övr. Katt Vi kommer troligtvis flytta till radhus till hösten. Nu bor vi i villa långt ute i skogen. Radhuset ligger i hyfsat tätbebyggt område...
Svar
3
· Visningar
1 624
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Idag fick min stövarhane på 6 år åka in akut till veterinären, med vad jag trodde var kraftig buksmärta (sa innan jag åkte till min man...
Svar
12
· Visningar
2 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp