Vilken komediserie ska jag se?

Brassneck

Trådstartare
Ge mig tips! Runt 20 min/avsnitt, gärna lite smart.

Älskar brittiska serier som Mighty Boosh, Peep show, Office och IT Crowd, alla de har ju några år på nacken så det finns säkert många nya i samma stil som jag inte har koll på.
Även Office US, Parks & rec, scrubs och Brooklyn 99 har varit populära här hemma. Så har inget emot amerikanska serier om de är välskrivna. Gillar inte Vänner eller How I met your mother eller äldre plumpa serier med livepublik.

Har Netflix men kan tänka mig att byta om jag får ett bra tips, så tipsa på!
 
Ge mig tips! Runt 20 min/avsnitt, gärna lite smart.

Älskar brittiska serier som Mighty Boosh, Peep show, Office och IT Crowd, alla de har ju några år på nacken så det finns säkert många nya i samma stil som jag inte har koll på.
Även Office US, Parks & rec, scrubs och Brooklyn 99 har varit populära här hemma. Så har inget emot amerikanska serier om de är välskrivna. Gillar inte Vänner eller How I met your mother eller äldre plumpa serier med livepublik.

Har Netflix men kan tänka mig att byta om jag får ett bra tips, så tipsa på!
Friday Night Dinner, brittisk humor när den är som bäst. 20 min per avsnitt. Senaste säsongen finns på SVT Play. En annan gammal favorit är Black Books (Dylan Moran :love: ) samt Green Wing.

Fresh Meat har jag tittat på Netflix, den gillade jag! Rolig, knäpp och brittisk men lite annat stuk kanske.
 
The Good Place!! Korta avsnitt och så otroligt rolig!

Handlar om en tjej som precis dött och får veta att hon kommit till The Good Place (till skillnad The Bad Place). Problemet är bara att hon väldigt snabbt inser att hon inte hör hemma i The Good Place. Hysteriskt rolig!! Finns på Netflix.
 
Friday Night Dinner, brittisk humor när den är som bäst. 20 min per avsnitt. Senaste säsongen finns på SVT Play. En annan gammal favorit är Black Books (Dylan Moran :love: ) samt Green Wing.

Fresh Meat har jag tittat på Netflix, den gillade jag! Rolig, knäpp och brittisk men lite annat stuk kanske.

Jaaa, Black Books! Den är grym. Spaced också :)
Ska kolla in dina förslag! Tack!
 
The Good Place!! Korta avsnitt och så otroligt rolig!

Handlar om en tjej som precis dött och får veta att hon kommit till The Good Place (till skillnad The Bad Place). Problemet är bara att hon väldigt snabbt inser att hon inte hör hemma i The Good Place. Hysteriskt rolig!! Finns på Netflix.

Den såg jag ett par avsnitt på men fastnade inte riktigt för den. Ska man hålla ut ett tag? Tex Parks and rec tyckte jag var hemsk första säsongen, så pass att jag inte såg det på flera år. :) Tills jag började på andra säsongen och då var jag hooked :)
 
Den såg jag ett par avsnitt på men fastnade inte riktigt för den. Ska man hålla ut ett tag? Tex Parks and rec tyckte jag var hemsk första säsongen, så pass att jag inte såg det på flera år. :) Tills jag började på andra säsongen och då var jag hooked :)

Jag fastnade direkt! Den roligaste serien jag sett :rofl:
 
Inbetweeners och Bad Education är nog mina bästa brittiska komediserier. Jättetramsiga och roliga.
Fresh meat och Friday night dinner är också bra. (och det är typ samma skådisar i alla dessa😁)

Jaaa Inbetweeners:love: Har alla på dvd (pre-streaming-era :D) Bad Education har jag inte sett. Ska kolla upp!

Funderar på att ge Luxury Comedy en ny chans också. Såg den mitt i min mest intensiva boosh-period och blev besviken, men smaken kan ju ändras.
 
Borderline! Finns på Netflix, tyvärr bara två korta säsonger men jätteroligt.
Lite i samma stuk som Office och Parks & Rec. men kretsar kring säkerhetspersonalen på en liten flygplats. :D

Bland redan nämnda tips så ställer jag mig också bakom Modern Family, Fresh Meat och Friday Night Dinner!
 
Inbetweeners och Bad Education är nog mina bästa brittiska komediserier. Jättetramsiga och roliga.
Fresh meat och Friday night dinner är också bra. (och det är typ samma skådisar i alla dessa😁)

Kan man streama Bad Education någonstans? Ser ut som något jag skulle vilja se. :D
 
Kan man streama Bad Education någonstans? Ser ut som något jag skulle vilja se. :D
Jag har hittat sidor efter lite googlande på namnet+stream, men tror inte att den finns på nån "vanlig" sida som tex Netflix.
Den är väldigt rolig, och jag hittade den faktiskt via buke för några år sen. Så kul om den traditionen fortsätter 😊
 
Jaaa Inbetweeners:love: Har alla på dvd (pre-streaming-era :D) Bad Education har jag inte sett. Ska kolla upp!

Funderar på att ge Luxury Comedy en ny chans också. Såg den mitt i min mest intensiva boosh-period och blev besviken, men smaken kan ju ändras.
Åh vad kul att du redan sett Inbetweeners (eller tråkigt, med tanke på att du letade efter nya serier hehe). Kul att ha dem på dvd, det är ju lite extra kul när det är en serie man gillar. Jag har alla säsonger i datorn, inte lika coolt😇 Då har du säkert koll på att det finns två filmer också?
Han som spelar Simon är med i tidigare nämnda Fresh Meat, och om du kollar på Bad Education så är huvudrollskillen från den också med i Fresh meat. (det kan hända att jag ibland börjar kolla serier när jag vet att det är roliga skådisar med 😁)
Om du gillar reseprogram så finns "Jack Whitehall - travels with my father" på Netflix. Det är en brittisk komiker/skådis (som är med i serierna ovan) som åker till olika ställen med sin lite konservativa pappa.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp