Vilken låt?

Silver Girl

Trådstartare
Nu kommer en sån här "hjälp mig komma på låten"- tråd. Jag har funderat sedan i går kväll och behöver nu hjälp och tips.
Hörde den på radion i veckan, kände igen den och tänkte att det kan kanske vara en bra låt till heelwork med hunden framöver. Men kan nu inte komma på vad den heter eller exakt hur refrängen går.

Den är lite i samma stil som dansbandsmusik men är inte svensk. Text på engelska. Tror det kan vara ett kvinnonamn i refrängen. Gissar att den är från 70-, 80-, eller 90-talet.

Någon som får någon idé trots den dåliga beskrivningen?
 
Kommer du ihåg vilken radio och tid? Kanske radiokanalen har en lista med vilka låtar de har spelat :)
Tyvärr inte. Jag byter kanal när det blir reklam så det är minst tre att välja på. Jag vet att det var på väg hem från jobbet men inte om det var tisdag eller onsdag (kan ha varit torsdag också). Tänkte ju att jag skulle komma ihåg hur refrängen gick och kunna googla senare...
 
Snabb? Långsam? "Allmänt känd"/på hitlistorna när den var ny? Något framträdande instrument?
Inte jättesnabb men inte ballad-tempo heller. Jag tänkte dansband när jag hörde den, så den typen av tempo. Definitivt allmänt känd, hitlistor har jag dålig koll på.
 
Här är en som uppfyller "på engelska", "kvinnonamn i refrängen" och "80-tal"! :)
Dansband känns väl inte så klockrent däremot. Men det är en bra låt i alla fall!

 
Hmm, äldre låtar på engelska med kvinnligt namn i texten. Jag tänker på Layla med Eric Clapton (eller först letade jag på Laila+song men Google fattade vad jag menade😁). Men är kanske inte så mkt dansband?
 
Är den lik nån annan låt?
Kille/tjej som sjunger?
Är det bra takt i den, eller vad definierar en låt som passar till heelwork (för oss som inte vet något om sånt)?
 
En låt som (sannolikt?) inte handlar om en kvinna men med ett namn i titeln som kan vara både kvinnligt och manligt:

Elton John/Nikita

Kanske?
 

Liknande trådar

Tjatter Jag hoppas någon kan hjälpa mig. Letar efter en äldre techno-låt. Från 90- eller 00-talet. Det jag kommer ihåg är "back, back, forth...
Svar
10
· Visningar
447
Senast: netia
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 744
Senast: Jeps
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 504
Senast: fejko
·
Tjatter Jag vet inte vad jag skulle skriva för rubrik... Här om dagen hörde jag maskinens "krossa alla fönster" för första gången igen på typ...
2
Svar
30
· Visningar
1 832
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp