Vilken lina?

Jag köpte den 15 meters som fanns i butiken idag. Testade och kanske hade velat ha en ännu lättare men tror den duger.

Så kom nästa fundering, vad gäller vid koppeltvång. Måste jag hålla i linan? Valpen håller sig tydligen max 3 meter från mig ( så 15 meter var kanske lite onödigt🙈)
 

Bifogade filer

  • DA15AC05-92F4-45D1-8AAF-D8B582FB18AA.jpeg
    DA15AC05-92F4-45D1-8AAF-D8B582FB18AA.jpeg
    454,8 KB · Visningar: 74
Jag köpte den 15 meters som fanns i butiken idag. Testade och kanske hade velat ha en ännu lättare men tror den duger.

Så kom nästa fundering, vad gäller vid koppeltvång. Måste jag hålla i linan? Valpen håller sig tydligen max 3 meter från mig ( så 15 meter var kanske lite onödigt🙈)
Nej det måste du inte. Men däremot ska/ bör han hålla sig på stigarna så att han inte stör något djur.
Själv kom jag rätt långt på 5 m linan innan jag bytte till 10 m, jag pendlar mellan dem två när hon periodvis har fått knäck i lurarna..
 
Jag köpte den 15 meters som fanns i butiken idag. Testade och kanske hade velat ha en ännu lättare men tror den duger.

Så kom nästa fundering, vad gäller vid koppeltvång. Måste jag hålla i linan? Valpen håller sig tydligen max 3 meter från mig ( så 15 meter var kanske lite onödigt🙈)
Så liten 😍😍😍
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 882
Senast: Görel
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 710
Senast: Takire
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 066
Övr. Hund Om ca 2 månader får vi förhoppningsvis hem en valp, och jag vill som vanligt ha allt planerat i minsta detalj alldeles för långt i...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 810
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp