Vilken matta?

Twihard

Trådstartare
Hej

Jag vill köpa en matta till min nya lägenhet men behöver lite tips.😊 Nu är bilderna kanske inte rättvisa för det är mörkt ute, men väggarna har rustas färg "misty sage", och färgtemat på min inredning är grå, rosa och vitt i pastell.😊

Nu är min fråga, vilken sorts matta?🤔 En ljus (ex vit)? En fluffig? En med massa färg men där mina basfärger är med?

Hur stor bör den vara? Större än soffan så det ger luft till rummet? Eller en mindre i soffans inramning?🤔

Vad tror ni skulle bli finast?🥰
 

Bifogade filer

  • 20230502_215326.jpg
    20230502_215326.jpg
    198 KB · Visningar: 177
En mörkare för att försöka visa hur väggfärgen gröngrå😊
 

Bifogade filer

  • 20230502_215256.jpg
    20230502_215256.jpg
    178,7 KB · Visningar: 128
Skulle valt en mörkare. Inte svart och inte grå då det redan är så mycket grått med tanke på soffan. Ingen fluffig heller av den anledningen att det är så opraktiskt.
 
Jag skulle valt en ljusare matta. Gärna en där någon av basfärgerna är med eller varför inte allihopa för att knyta ihop det hela. Gärna i något mönster.

Jag ser en matta framför mig som jag skulle valt. Men kan inte alls komma ihåg när/ var / eller om den ens finns på riktigt så jag bara fått för mig att jag sett den någonstans...🤔



Något mönstrat åt det här hållet hade jag nog personligen valt och då i "dina" färger.
Och gärna kortluggig. Lättare att dammsuga och saker försvinner inte lika lätt däri. 😅

1683062434846.png
 
Jag skulle valt en ljusare matta. Gärna en där någon av basfärgerna är med eller varför inte allihopa för att knyta ihop det hela. Gärna i något mönster.

Jag ser en matta framför mig som jag skulle valt. Men kan inte alls komma ihåg när/ var / eller om den ens finns på riktigt så jag bara fått för mig att jag sett den någonstans...🤔



Något mönstrat åt det här hållet hade jag nog personligen valt och då i "dina" färger.
Och gärna kortluggig. Lättare att dammsuga och saker försvinner inte lika lätt däri. 😅

Visa bifogad fil 118004

Jag skulle välja en ljusare matta.
Beige med mönster eller liknande.
storlek skulle jag välja i storlek med utrymmet soffan skapar vid bordet.

Tack för tipsen. Gillade mönstret på denna, ska leta efter nått liknande😊
 
Jag är inget fan av mönster och hade valt en ljusare beige eller om man velat ha lite mörkare någon åt jutehållet. Tycker de är så fina men sedan vill jag ha en mjuk matta och väljer alltid med känslan först 😅 Tror jag velat testa en storlek som rymmer större delen av bredden på divanen (eller vad det heter) men inte hela och gått utanför den i längd samt utanför soffan mot bokhyllan.
 
Jag skulle valt en ljusare matta. Gärna en där någon av basfärgerna är med eller varför inte allihopa för att knyta ihop det hela. Gärna i något mönster.

Jag ser en matta framför mig som jag skulle valt. Men kan inte alls komma ihåg när/ var / eller om den ens finns på riktigt så jag bara fått för mig att jag sett den någonstans...🤔



Något mönstrat åt det här hållet hade jag nog personligen valt och då i "dina" färger.
Och gärna kortluggig. Lättare att dammsuga och saker försvinner inte lika lätt däri. 😅

Visa bifogad fil 118004

Utan att gilla mönster var ändå denna helt okej 😁
 
Hej

Jag vill köpa en matta till min nya lägenhet men behöver lite tips.😊 Nu är bilderna kanske inte rättvisa för det är mörkt ute, men väggarna har rustas färg "misty sage", och färgtemat på min inredning är grå, rosa och vitt i pastell.😊

Nu är min fråga, vilken sorts matta?🤔 En ljus (ex vit)? En fluffig? En med massa färg men där mina basfärger är med?

Hur stor bör den vara? Större än soffan så det ger luft till rummet? Eller en mindre i soffans inramning?🤔

Vad tror ni skulle bli finast?🥰
Jag skulle valt en klassisk gammal matta med mycket färg, Kelim.
 
Jag är inte så förtjust i kombinationen beige och grå, så jag skulle välja en enfärgad vit(-isch) matta med lite kortare fluff.
Storlek: så mattan kommer 15-20 cm utanför divankanten - lite större än det @Tranan beskriver.
 
Jag är inget fan av mönster och hade valt en ljusare beige eller om man velat ha lite mörkare någon åt jutehållet. Tycker de är så fina men sedan vill jag ha en mjuk matta och väljer alltid med känslan först 😅 Tror jag velat testa en storlek som rymmer större delen av bredden på divanen (eller vad det heter) men inte hela och gått utanför den i längd samt utanför soffan mot bokhyllan.
Tack för tips. Ja en mjuk matta vill jag gärna ha :D Har du tips på bra affär med mattor?
 
Utan att gilla mönster var ändå denna helt okej 😁
Gillar att den hadebett rätt så diskret mönster men som ändå ger lite djup i det hela.:D
Den jag såg framför mig var lite mer mönstrad förvisso. :angel:


Själv så kör jag på denna matta som jag blev förälskad i.:love: Ger lite extra varm känsla till vardagsrummet. Så jag försöker hålla mig till varmare färger när det gäller kuddar mm eller grönt som komplementsfärg för att bryta av lite.:angel:

20230503_191847.JPG
 
Gillar att den hadebett rätt så diskret mönster men som ändå ger lite djup i det hela.:D
Den jag såg framför mig var lite mer mönstrad förvisso. :angel:


Själv så kör jag på denna matta som jag blev förälskad i.:love: Ger lite extra varm känsla till vardagsrummet. Så jag försöker hålla mig till varmare färger när det gäller kuddar mm eller grönt som komplementsfärg för att bryta av lite.:angel:

Visa bifogad fil 118054

Den var också riktigt fin och vågad 😍 Passar noll i mitt pastellvita hem men hade älskat den hos någon annan 😍
 

Liknande trådar

Hemmet Jag tänkte höra lite här hur ni hade gjort i min situation, vad ni tycker blir bäst. Kanske någon av er har gjort liknande och har lust...
2
Svar
22
· Visningar
2 273
Hemmet Rummet är ett ganska rymligt sovrum med halvmörkt laminatgolv, ungefär den här färgen: Möblerna är också ganska mörkt träfärgade, typ...
Svar
18
· Visningar
4 328
Senast: MiniLi
·
Hemmet Jag behöver lite smakråd vid val av tv-bänk och soffbord! Främst när det gäller bänken, ett bord kommer nog lånas in till en början...
Svar
4
· Visningar
1 268
Senast: eyz
·
Hemmet Jag å sambon håller på att renovera ett rum i lägenheten (never ending story). Vi har nu kommit så långt att vi grundat en gång. Det...
Svar
11
· Visningar
4 960
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp