Vilken mobil ska jag välja? (utbruten från Störiga saker vi stör oss på del 11)

Exile

Trådstartare
Tror att min mobil börjar ge upp på riktigt den här gången.. Den kan plötsligt bli supervarm och ladda ur helt (trots nyladdad) på bara någon sekund, har haft det problemet i flera månader och det har väl hänt 3-4 gånger kanske. Tror det har att göra med att den är sprucken så något i den är i "obalans".

Råkade sopa den i golvet i morse (bara drygt en halvmeter) och samma grej hände då, bara att nu blev den inte svalare och vill inte ladda. Nu några timmar senare ligger den på min matlåda (fryst) på jobbet och jag tror att den faktiskt laddar nu..

Måste nog tyvärr köpa en ny nu snart vilket känns surt. Tror det blir en Galaxy igen då Samsung alltid funkat fint för mig. Jag har en en S6 just nu så den börjar ju även bli "gammal".. Står nu i valet och kvalet mellan S9 eller S10.. På ett sätt känns det som att om jag ändå ska köpa en ny så kan jag lika gärna köpa den nyaste modellen så att jag kan ha den längre, å andra sidan får jag för S9 betala 4800 kr och S10 8000 kr så är ju en viss skillnad..

Detta är direkt betalning med 24 mån bindningstid på Halebop, originalpriserna på lurarna är då 11256 för S9 och 14376 för S10. Så sätt känns det som att det är mer värde i att köpa S10:an men jag kan inte riktigt komma över att det är närmare FEMTON TUSEN KRONOR för en mobil..

Hur hade ni gjort?
 
Tror att min mobil börjar ge upp på riktigt den här gången.. Den kan plötsligt bli supervarm och ladda ur helt (trots nyladdad) på bara någon sekund, har haft det problemet i flera månader och det har väl hänt 3-4 gånger kanske. Tror det har att göra med att den är sprucken så något i den är i "obalans".

Råkade sopa den i golvet i morse (bara drygt en halvmeter) och samma grej hände då, bara att nu blev den inte svalare och vill inte ladda. Nu några timmar senare ligger den på min matlåda (fryst) på jobbet och jag tror att den faktiskt laddar nu..

Måste nog tyvärr köpa en ny nu snart vilket känns surt. Tror det blir en Galaxy igen då Samsung alltid funkat fint för mig. Jag har en en S6 just nu så den börjar ju även bli "gammal".. Står nu i valet och kvalet mellan S9 eller S10.. På ett sätt känns det som att om jag ändå ska köpa en ny så kan jag lika gärna köpa den nyaste modellen så att jag kan ha den längre, å andra sidan får jag för S9 betala 4800 kr och S10 8000 kr så är ju en viss skillnad..

Detta är direkt betalning med 24 mån bindningstid på Halebop, originalpriserna på lurarna är då 11256 för S9 och 14376 för S10. Så sätt känns det som att det är mer värde i att köpa S10:an men jag kan inte riktigt komma över att det är närmare FEMTON TUSEN KRONOR för en mobil..

Hur hade ni gjort?
Jag hade alltid iPhone förut, men insåg att jag fasen vägrar betala så mycket för en telefon, som dessutom håller max 2-3 år. Bytte märke till oneplus och är nöjd!

Vem fan skulle köpa en tv för 15k som hade förväntad livslängd på tre år? Galenskap!
 
Jag har faktiskt inte provat något billigare märke/modell som jag tycker håller måttet när det kommer till snabbhet/upplösning och även bildkvalitet från kameran. Har ett par bekanta som talar varmt om Xperia men det är verkligen skittelefoner i jämförelse.

Sen är ju priset rent krasst 8 tusen och inte 15, det är mest att jag hängde upp mig på totalpriset. Abonnemanget är ju medräknat där och det måste jag ju betala oavsett om jag köper ny telefon eller inte. Om jag har telefonen i 4 år innan jag byter och använder den 5 timmar om dagen (vilket jag typ gör) så kostar det mig 1 kr/timme. Det känns inte orimligt egentligen men ja, det är ju mycket pengar.
Jag har precis beställt en Zony Xperia XZ3 från Halebop, tog 12 månaders bindning + mini abonnemanget.
Har haft Zony de senaste 3 mobilerna är väldigt nöjd. Framförallt så är det bra batteri, bra bild och kamera.
Så funderar du på att byta så gör det, de är ju betydligt billigare och med tanke på att de håller typ 2- 3 år så hade jag undvikit att köpa en så pass dyr telefon. Men för vissa är ju samtidigt telefonen ett visst intresse, så då kan jag förstå att man väljer en dyrare och bättre märke.
Hade Samsung innan Zony.
 
Jag hade satsat på S9, den är ju fortfarande väldigt ny och kommer förhoppningsvis att vara aktuell i åtminstone några år framöver. Jag hade ingen aning om att S10 var så jäkla dyr, och med den prisskillnaden hade jag definitivt satsat på en modell äldre.

Jag är för övrigt mycket nöjd med min S9 som jag köpte förra sommaren, och räknar inte med att behöva byta på 3-4 år i alla fall. Sen har ju hela industrin gjort en hel del framsteg de senaste åren, så jag tycker inte att det finns någon mobil av modell äldre (= i mina ögon mer än 2 år gammal) som kan mäta sig med de senaste modellerna som finns ute nu. Framförallt inte vad gäller kameran, vilket var den största anledningen till att jag valde att köpa en sprillans ny modell för första gången i mitt liv. Jag hade en Xperia Z3 i tre år innan dess och den höll helt enkelt inte måttet varken vad gällde kamera, utrymme för appar eller batteritid.
 
Tror att min mobil börjar ge upp på riktigt den här gången.. Den kan plötsligt bli supervarm och ladda ur helt (trots nyladdad) på bara någon sekund, har haft det problemet i flera månader och det har väl hänt 3-4 gånger kanske. Tror det har att göra med att den är sprucken så något i den är i "obalans".

Råkade sopa den i golvet i morse (bara drygt en halvmeter) och samma grej hände då, bara att nu blev den inte svalare och vill inte ladda. Nu några timmar senare ligger den på min matlåda (fryst) på jobbet och jag tror att den faktiskt laddar nu..

Måste nog tyvärr köpa en ny nu snart vilket känns surt. Tror det blir en Galaxy igen då Samsung alltid funkat fint för mig. Jag har en en S6 just nu så den börjar ju även bli "gammal".. Står nu i valet och kvalet mellan S9 eller S10.. På ett sätt känns det som att om jag ändå ska köpa en ny så kan jag lika gärna köpa den nyaste modellen så att jag kan ha den längre, å andra sidan får jag för S9 betala 4800 kr och S10 8000 kr så är ju en viss skillnad..

Detta är direkt betalning med 24 mån bindningstid på Halebop, originalpriserna på lurarna är då 11256 för S9 och 14376 för S10. Så sätt känns det som att det är mer värde i att köpa S10:an men jag kan inte riktigt komma över att det är närmare FEMTON TUSEN KRONOR för en mobil..

Hur hade ni gjort?
Jag ska snart byta upp mig från s7 till s9, tänkte jag. Min s7 är fortfarande i mycket gott skick efter 2 år, men tänkte att maken skulle få ta över den nu. Han behöver en "ny" telefon. Jag försöker alltid hålla mig till snäppet under den senaste modellen. Man får mer för pengarna då, tycker jag :) .
 
Jag vägrade betala så mycket pengar som det handlade om då, när min s7 gick sönder och jag behövde byta. Köpte Huawei (mate 10 lite) istället, halva priset mot samsung s8.
Nöjd med telefonen, funkar bra än 2 år senare. Batteriet håller en hel dag än (om jag inte spenderar en hel dag med surf och spel) och kameran är bra.

Jag hade alltså inte köpt samma märke bara för att det är det som är vanan. Vägrar betala närmare en månadslön för en mobil.
 
Jag har precis beställt en Zony Xperia XZ3 från Halebop, tog 12 månaders bindning + mini abonnemanget.
Har haft Zony de senaste 3 mobilerna är väldigt nöjd. Framförallt så är det bra batteri, bra bild och kamera.
Så funderar du på att byta så gör det, de är ju betydligt billigare och med tanke på att de håller typ 2- 3 år så hade jag undvikit att köpa en så pass dyr telefon. Men för vissa är ju samtidigt telefonen ett visst intresse, så då kan jag förstå att man väljer en dyrare och bättre märke.
Hade Samsung innan Zony.
:D

Zony. Zamzung. Jag har iZone.
 
Jag har en Huawei Mate 10 Lite sedan knappt år tillbaka efter att tidigare haft Samsung. Tycker jättemycket om den här, superbra kamera, stöttålig och bra batteritid. Tror dessutom att den bara kostar typ 2 500 kr nu. Jag hade definitivt inte gått på märke, utan hellre tittat på specifikationer och bad jag velat använda mobilen till.
 

Liknande trådar

Äldre Kommer behöva köpa ny mobil pga min nuvarande måste laddas 2-3 ggr per dag. Mina krav: - max 4000 - bra batteritid (alltså laddas max en...
Svar
15
· Visningar
1 329
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp