Vilken mobil?

Red_Chili

Trådstartare
Min mobil börjar sjunga på sista versen och eftersom jag ogillat den från dag 1 så är det minst sagt lockande att byta nu...
Men vad ska jag ha?

Jag vill absolut ha en android. Har hittills trivs bra med Samsung, men skulle kunna testa annat.
En vän till mig har en galaxy 7 edge och jag blir löjligt avundsjuk varje gång hon lägger upp foton tagna med den mobilen. Så tokigt bra de blir!

Högsta prio är just bra kamera. Bra GPS är också nödvändigt. I övrigt använder jag aldrig någon mobil "fullt ut", har inte ens mail i mobilen (vilket ju "alla" verkar ha idag). En miljard "bra" finesser och förinstallerade appar kommer mest troligt aldrig användas.

Jag uppskattar lång batteritid, bra skärm, vill inte ha allt för uselt ljud och behöver ha plats för minneskort i mobilen (pga allt fotograferande). Självklart vill jag ha en pålitlig mobil som håller och fungerar bra så länge som möjligt.

Ju billigare mobilen är, desto gladare blir jag. Ekonomin är verkligen inte den bästa nu när ena hunden är skadad :grin:
 
Min mobil börjar sjunga på sista versen och eftersom jag ogillat den från dag 1 så är det minst sagt lockande att byta nu...
Men vad ska jag ha?

Jag vill absolut ha en android. Har hittills trivs bra med Samsung, men skulle kunna testa annat.
En vän till mig har en galaxy 7 edge och jag blir löjligt avundsjuk varje gång hon lägger upp foton tagna med den mobilen. Så tokigt bra de blir!

Högsta prio är just bra kamera. Bra GPS är också nödvändigt. I övrigt använder jag aldrig någon mobil "fullt ut", har inte ens mail i mobilen (vilket ju "alla" verkar ha idag). En miljard "bra" finesser och förinstallerade appar kommer mest troligt aldrig användas.

Jag uppskattar lång batteritid, bra skärm, vill inte ha allt för uselt ljud och behöver ha plats för minneskort i mobilen (pga allt fotograferande). Självklart vill jag ha en pålitlig mobil som håller och fungerar bra så länge som möjligt.

Ju billigare mobilen är, desto gladare blir jag. Ekonomin är verkligen inte den bästa nu när ena hunden är skadad :grin:

Samsung Galaxy A3 är min all-time favoritmobil. Har haft 4-5 sådana nu :)
Tror inte de är så jättedyra heller.

Jag använder min mobil främst som kamera, men även för att kolla FB, Insta och Online Equipe. Den funkar utmärkt för dessa syften!
Har så små händer (har storlek "barn 5-7 år" i handskar...) så alla dessa stora "te-brickor" tappar jag bara. Men A3an är så liten att jag kan hålla den utan problem.
Den verkar även vara en mycket krosstålig leksak - jag har både bärgat dessa ur lucernhinkar (levande!) och så har H.H svarat när det ringt några gånger - inga större problem. Dock kan man bara göra nyss nämnda 3-5 ggr med varje mobil - sen lämnar de in också....
 
@Dressyrtjejen_97 och @Karfitsa, jag kollade upp A3 nu, och den ska visst vara lik S7 på många sätt. Meeen en sida som testade A3 och jämförde den mot just S7 skrev bland annat såhär om den:
"A3 har dock betydligt färre manuella inställningar och bilder såväl i mörker som i bättre ljus blir lätt gryniga och oskarpa. När jag fotograferar några lekande hundar, alltså ett rörligt motiv, är det svårt att få skarpa bilder och hundarna blir suddiga så fort de rör sig ens lite."

Om det stämmer, då kommer jag fullständigt hata mobilen tyvärr.
 
@Dressyrtjejen_97 och @Karfitsa, jag kollade upp A3 nu, och den ska visst vara lik S7 på många sätt. Meeen en sida som testade A3 och jämförde den mot just S7 skrev bland annat såhär om den:
"A3 har dock betydligt färre manuella inställningar och bilder såväl i mörker som i bättre ljus blir lätt gryniga och oskarpa. När jag fotograferar några lekande hundar, alltså ett rörligt motiv, är det svårt att få skarpa bilder och hundarna blir suddiga så fort de rör sig ens lite."

Om det stämmer, då kommer jag fullständigt hata mobilen tyvärr.

Det där har jag då aldrig märkt av - inte ens med min första A3a (som har sämre kamera än de senare!).
99% av alla bilder jag lagt upp här på Buke är tagna med A3 och jag har som sagt aldrig märkt av dessa problem öht.
 
Jag har ingen erfarenhet av den men vad jag läst så ska Huawei p10 ha grym kamera och plats för dubbla sim- eller minneskort.
 
Jag har samsung s7. Enda skillnaden mellan min och edge är att edge har en extra snabbmeny på sidan... :)

Sjukt nöjd med min telefon. Har den alltid i lifeproof case, värt alla pengar. Är inne på mitt tredje skal nu á $100. Men fonen är fläckfri!
 
Jag har en Elephone, jag! Billig som attan! :D
Jag använder telefonen bara som just telefon + kamera, så fler finesser än så har jag inte så bra koll på men de funkar bra i alla fall. Batteritiden är helt OK, men jag vet att en del har klagat på den så det finns kanske risk för måndagsexemplar? Tror jag laddar min varannan, var tredje dag eller så. Filmar jag mycket går det dock en hel del batteri. Den medföljande kameraappen är ett skämt, men med open camera eller liknande så blir det mycket bättre! Den kan dock ge väl mörka bilder i ljussvaga miljöer. Och just ja! Mikrofonen suger! Det blir väääääääldigt lågt ljud på filmer!

Men den kostade runt 1500 ink frakt, har jag för mig. :D
 
Bytte nyss från en S4 till en S8. Så sjukt nöjd! Tyckte S4ans kamera var bra men den är ett skämt i jämförelse. Tar helt sjukt bra bilder även när det är mörkt. Med det sagt är jag ganska övertygad om att S7 kommer funka precis lika bra för dig. Batteritiden på min är superb, laddar kanske varannan dag och jag både surfar och spelar mycket. Min S4 var jag tvungen att ladda flera ggr per dag, men den var också fyra år gammal :D
 
Samsung Galaxy A3 är min all-time favoritmobil. Har haft 4-5 sådana nu :)
Tror inte de är så jättedyra heller.

Jag använder min mobil främst som kamera, men även för att kolla FB, Insta och Online Equipe. Den funkar utmärkt för dessa syften!
Har så små händer (har storlek "barn 5-7 år" i handskar...) så alla dessa stora "te-brickor" tappar jag bara. Men A3an är så liten att jag kan hålla den utan problem.
Den verkar även vara en mycket krosstålig leksak - jag har både bärgat dessa ur lucernhinkar (levande!) och så har H.H svarat när det ringt några gånger - inga större problem. Dock kan man bara göra nyss nämnda 3-5 ggr med varje mobil - sen lämnar de in också....

4-5 ? På hur många år? Jag förväntar mig att mina håller i minst 5 år.....
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min nuvarande mobil (Samsung Galaxy S7) är egentligen helt ok, men den har ett enormt problem: batteriet. Så fort den anser att det är...
Svar
6
· Visningar
942
Senast: sthu
·
IT & mobiler Min Samsung Galaxy S7 börjar sjunga på sista versen, nu senast så är det 3,5 mm uttaget som börjat glappa. Skärmen är kass efter en...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 735
Äldre Kommer behöva köpa ny mobil pga min nuvarande måste laddas 2-3 ggr per dag. Mina krav: - max 4000 - bra batteritid (alltså laddas max en...
Svar
15
· Visningar
1 335
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Jag har haft min Samsung Galaxy Ace 2 i fem år och nu börjar den förståeligt nog klappa ihop och jag behöver en ny. Men vilken? Jag...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp