Vilken Person är bättre.

Vem är bättre än dessa två är bättre eller tycker du bäst om

  • Den som håller en varm dryck

    Röster: 58 75,3%
  • Den som håller en kall dryck

    Röster: 19 24,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    77
  • Omröstning stängd .
Men tänk er en reklambild. Som det är meningen ska sälja in ett budskap, en stil. Då vill en identifiera sig med personen på bilden, alltså tycka om den. Då är det väl klart att företaget funderar på hur dom ska få mest människor att känna att personen på bilden är en hyvens prick. Så ska personen hålla i en rykande mugg eller ett immande glas? Den frågan tror jag ställs ofta i reklamsammanhang. En utveckling av att en varm mugg i handen gör dig trevligare mot andra.
 
De kallade folk att bedöma en rekrytering och i hissen upp bad någon dem att hålla en varm kaffe eller en kall läsk. De som fick hålla kaffet var mer benägna att anställa folk.

(Själv är jag beroende av kaffe - nåde den som bad mig att hålla en kaffe utan att bjuda)
Här uppstår för mig fler frågor 😅 Vem bad vem att hålla vems dryck? Hur lyckades de isolera de olika faktorerna och utesluta irrelevanta faktorer? Hur stor var studien? Om någon har en länk får de gärna länka :)
 
Här uppstår för mig fler frågor 😅 Vem bad vem att hålla vems dryck? Hur lyckades de isolera de olika faktorerna och utesluta irrelevanta faktorer? Hur stor var studien? Om någon har en länk får de gärna länka :)
https://www.science.org/doi/10.1126/science.1162548

"Accordingly, we hypothesized that experiences of physical warmth (or coldness) would increase feelings of interpersonal warmth (or coldness), without the person's awareness of this influence. In study 1, participants who briefly held a cup of hot (versus iced) coffee judged a target person as having a “warmer” personality (generous, caring); in study 2, participants holding a hot (versus cold) therapeutic pad were more likely to choose a gift for a friend instead of for themselves."

Såå, den varma/kalla drycken hålls av bedömaren. Inte den som ska bedömas.

Vilket gjorde trådstarten otroligt lustig, för den är ju tvärtom 😅.
 
https://www.science.org/doi/10.1126/science.1162548

"Accordingly, we hypothesized that experiences of physical warmth (or coldness) would increase feelings of interpersonal warmth (or coldness), without the person's awareness of this influence. In study 1, participants who briefly held a cup of hot (versus iced) coffee judged a target person as having a “warmer” personality (generous, caring); in study 2, participants holding a hot (versus cold) therapeutic pad were more likely to choose a gift for a friend instead of for themselves."

Såå, den varma/kalla drycken hålls av bedömaren. Inte den som ska bedömas.

Vilket gjorde trådstarten otroligt lustig, för den är ju tvärtom 😅.
Ja jag gjorde tvärt om, för att jag ville det.
 
https://www.science.org/doi/10.1126/science.1162548

"Accordingly, we hypothesized that experiences of physical warmth (or coldness) would increase feelings of interpersonal warmth (or coldness), without the person's awareness of this influence. In study 1, participants who briefly held a cup of hot (versus iced) coffee judged a target person as having a “warmer” personality (generous, caring); in study 2, participants holding a hot (versus cold) therapeutic pad were more likely to choose a gift for a friend instead of for themselves."

Såå, den varma/kalla drycken hålls av bedömaren. Inte den som ska bedömas.

Vilket gjorde trådstarten otroligt lustig, för den är ju tvärtom 😅.
Fast det är inte helt irrelevant. För om man kör rundgång i det så kanske personen som tittar instinktivt vet att en person som håller i en varm dryck i dessa omständigheter sannolikt är vänligare inställd gentemot omvärlden än en person som håller i en kall dryck. :D Så därför då själv känner det som att den personen kanske kommer vara vänligare och då får tryggare känslor inför den :laugh:
 
https://www.science.org/doi/10.1126/science.1162548

"Accordingly, we hypothesized that experiences of physical warmth (or coldness) would increase feelings of interpersonal warmth (or coldness), without the person's awareness of this influence. In study 1, participants who briefly held a cup of hot (versus iced) coffee judged a target person as having a “warmer” personality (generous, caring); in study 2, participants holding a hot (versus cold) therapeutic pad were more likely to choose a gift for a friend instead of for themselves."

Såå, den varma/kalla drycken hålls av bedömaren. Inte den som ska bedömas.

Vilket gjorde trådstarten otroligt lustig, för den är ju tvärtom 😅.
Jag måste säga att min reflektion så fort jag läste trådstarten är att jag får en mental bild av en person med varm dryck som någon som sitter uppkrupen i en soffa med en mugg te som en "mysig person" medan den som dricker något kallt nog bara är någon som jag förknippar som "törstig". Dvs rent praktiskt drickande. Så jag hade inga problem att förstå reflektionsaspekten i trådstarten.
 
Fast det här stämmer inte enligt min erfarenhet.... Utan personer som fryser gör ofta det pga de har en hög utstrålning av värme, dvs. en frysande person kan vara ett utmärkt element!

Källa - mig själv och min FwB :angel:

Kanske borde göra en egen undersökning ang. detta?
Jag fryser ofta vintertid och är iskall så associerar varm tex te med mer höst och vinter. Kaffe dricks ju året om. Föredrar sommar och värme
 
  • Gilla
Reactions: Sel
De kallade folk att bedöma en rekrytering och i hissen upp bad någon dem att hålla en varm kaffe eller en kall läsk. De som fick hålla kaffet var mer benägna att anställa folk.

(Själv är jag beroende av kaffe - nåde den som bad mig att hålla en kaffe utan att bjuda)

Men just när det gäller en rekryteringsprocess är väl det värsta som kan hända att du rapar av bubblorna? Ergo väljer du det varma kaffet.
 
Men tänk er en reklambild. Som det är meningen ska sälja in ett budskap, en stil. Då vill en identifiera sig med personen på bilden, alltså tycka om den. Då är det väl klart att företaget funderar på hur dom ska få mest människor att känna att personen på bilden är en hyvens prick. Så ska personen hålla i en rykande mugg eller ett immande glas? Den frågan tror jag ställs ofta i reklamsammanhang. En utveckling av att en varm mugg i handen gör dig trevligare mot andra.

Men det beror på produkten. Ska du sälja baddräkter blir en ångande kopp kaffe malplacerad och bidrar inte till en positiv bild. Om man inte vill bygga kampanjen att vi står ut eftersom vår reklam är så speciell.
 
Om man inte tycker att kaffe är dödens dryck 😅
Hade jag rekryterat och haft två likvärdiga kandidater för en drack en kall dryck och den andra kaffe hade jag valt den med kall 😁
kaffe är en djävulsk dryck! men vad jag älskar Starbucks tripleshot espresso på burk kall!
 
Jag tycker inte det är så svårt att förstå? Vem väljer man när den enda skillnaden är att den ena personen håller en varm dryck och den andra en kall. Finns ju massa tester liknande detta.

Jag väljer instinktivt den som håller en varm dryck för det känns mer inbjudande, alltså tycker jag den personen är "bättre".
Och jag kan inte välja person beroende på vad- varm eller kall- för dryck den håller i händerna tänker jag. Det kan jag faktiskt inte. Varm drycker ser inte mer inbjudande ut än kall osv. För mig måste det vara något mer än drycken som avgör. Jag har lite svårt att förstå att man kan välja på något sådant som inte betyder något alls.
 
För mig beror det helt på om det är sommarvärme eller bitande vinterkyla. Nu skulle jag lätt välja varm dryck. I somras, under den period då det var 30 grader varmt, hade jag valt personen med en kall dryck. Så för mig beror det på hur behovet ser ut. För tillfället så hade jag valt personen med varm dryck. Sen beror det på vad det är för dryck. Bjuder båda på samma dryck men med skillnad i temperatur eller är det olika sorters drycker? Är det kaffe så väljer jag nog alltid personen med varm dryck.

Dricker personerna dryck själv utan att bjuda så är jag nog inte så brydd i vad de dricker faktiskt.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 812
Senast: Gunnar
·
Fritid Nu är det dags för ytterligare ett favoritprogram. Stjärnorna på slottet drar i gång! Precis som i Så mycket bättre så vet man lite...
Svar
4
· Visningar
442
Senast: Lilla
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 764
Senast: TinyWiny
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
516
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp