Vilken Person är bättre.

Vem är bättre än dessa två är bättre eller tycker du bäst om

  • Den som håller en varm dryck

    Röster: 58 75,3%
  • Den som håller en kall dryck

    Röster: 19 24,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    77
  • Omröstning stängd .
Jag känner mest sympati för en sliten småbarnsförälder med (ännu en) kall kopp kaffe i handen :(
Det här får mig osökt att tänka på pappa, som alltid hade minst en kaffekopp gömd på någon fönsterbräda bakom en gardin så det inte skulle råka diskas ur och därmed omöjliggöra en klunk kaffe till ciggen, vilket var livsviktigt.

Vet en på riktigt att kaffet i koppen är varmt? Det kanske är en fyra timmar gammal kopp nödkaffe personen med ”varm dryck” håller i handen. (I ts scenario alltså, där vi inte hållit i koppen vars person vi bedömer.)
 
Röstade på varm.

4C0900B8-3EE4-45DA-BF56-B81CB131DC85.jpeg
 
Har funderat på den här frågan nu sedan tråden lades upp, och kommit fram till att jag landar på varm dryck jag med.

Varma drycker har helt enkelt högre mysfaktor överlag, jag gillar lukten av kaffe även om jag sällan dricker det, och om jag träffar på en annan tedrickare så känner jag direkt en gemenskap med hen. Är det glögg eller glühwein som är den varma drycken så ännu bättre. 😋
 
Om man inte tycker att kaffe är dödens dryck 😅
Hade jag rekryterat och haft två likvärdiga kandidater för en drack en kall dryck och den andra kaffe hade jag valt den med kall 😁
Nej drycken var helt oavhängig kandidaterna. Det enda som skilda var att vissa testpersoner fick hålla i något varmt (kaffet) eller något kallt (läsken). De blev tillfrågade att hålla muggen en stund medan dryckens ägare rotade efter något. Sedan tog dryckens ägare tillbaka den och testpersonen gick vidare till sitt fiktiva rekryteringsuppdrag - men indikationen var att de som fått hålla i den varma koppen var mer benägna att tolka kandidaterna fördelaktigt än de som fått hålla i den kalla muggen.

Annars är min personliga tier-list på dryckesbärare:
Den som kommer med vatten till mig i öknen - oavsett temperatur :love:
Den som kommer med kall grattis torr champagne :heart
Den som kommer med starkt varmt kaffe :D
Den som kommer med varm choklad en kall vinterdag :)
 
Nej drycken var helt oavhängig kandidaterna. Det enda som skilda var att vissa testpersoner fick hålla i något varmt (kaffet) eller något kallt (läsken). De blev tillfrågade att hålla muggen en stund medan dryckens ägare rotade efter något. Sedan tog dryckens ägare tillbaka den och testpersonen gick vidare till sitt fiktiva rekryteringsuppdrag - men indikationen var att de som fått hålla i den varma koppen var mer benägna att tolka kandidaterna fördelaktigt än de som fått hålla i den kalla muggen.

Annars är min personliga tier-list på dryckesbärare:
Den som kommer med vatten till mig i öknen - oavsett temperatur :love:
Den som kommer med kall grattis torr champagne :heart
Den som kommer med starkt varmt kaffe :D
Den som kommer med varm choklad en kall vinterdag :)

Jag äcklas generellt av varm dryck så hade inte blivit vänligt inställd till den som gav mig en varm mugg 😅
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det dags för ytterligare ett favoritprogram. Stjärnorna på slottet drar i gång! Precis som i Så mycket bättre så vet man lite...
Svar
4
· Visningar
418
Senast: Lilla
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 209
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 276
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag har ADD och autism och har aldrig förstått tjusningen med fysisk ansträngning - i stunden är det enbart obehagligt. Träning hänger...
2
Svar
27
· Visningar
1 683
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp