Vilken personlighetstyp är ni?

Narcissa

Trådstartare
Inspirerad av särbegåvningstråden så spinner jag vidare ytterligare.
Ni som har gjort Myers Briggs personlighetstest, vad är resultatet? Känner ni igen er?

Jag är INTP, färre än 3% av befolkningen som är det och ännu mer sällsynt att man som kvinna är det.
INTP är en beskrivning av mig helt och fullt. Jag är också extremt introvert, 83%.

Hur känner ni andra som är introverta? Jag känner att folk inte tror på mig när jag säger att man trivs absolut bäst i mitt eget sällskap. Jag hade inte ens behövt lämna gården på länge om jag inte var tvungen. Om jag ska umgås med någon så är det de som står mig närmast och de är inte många.
 
Var kan man göra testet? Jag är relativt säker på att jag är introvert, men hade vart intressant med ett test :)
 
Letade rätt på ett test nu på nätet. Fick INTJ, känner igen mig i mycket men absolut inte allt.

Är introvert men mer social än jag ibland tror.
 
Jag blev "chef" ESTJ-A.
Det stämmer rätt bra eftersom jag även haft många chefspositioner och trivs bra i den rollen.
Jag gillar struktur, ordning, logik och fungerande, tydliga system.
Har lätt för att styra och organisera med mera och har nog en del pondus.
 
Jag kommer inte ihåg, antingen var jag INTJ eller ISTJ :cautious: Men jag ger inte mycket för det oavsett, låg väldigt balanserat på allt utom introvert/extrovert (80-20 typ), så det skiljer bara nån procent på alla de andra mellan vilken av typerna jag är. Hur man nu ska tolka det :confused:
 
Jag har gjort det några gånger tidigare och fått fett olika resultat beroende på dagsform så jag har aldrig sett det där testet som något att lita på. :cautious:
 
Jag kommer inte ihåg, antingen var jag INTJ eller ISTJ :cautious: Men jag ger inte mycket för det oavsett, låg väldigt balanserat på allt utom introvert/extrovert (80-20 typ), så det skiljer bara nån procent på alla de andra mellan vilken av typerna jag är. Hur man nu ska tolka det :confused:
Det är världens mest använda test för beskrivning av personligheter så det är ganska träffsäkert.
Intj är väldigt ovanligt, min bästa vän är det, 0.8% av kvinnorna.

Jag som INTP är logikern.
Jag och min INTJvän matchar varandra fantastiskt.
 
Jag gjorde nåt rätt utförligt test i vintras i en rekryteringsprocess. Både personlighet, värderingar och analytisk förmåga (logik, matte och läsförståelse). Intressant att sen gå igenom ocj analysera sig själv. Har tyvärr glömt vad det hette.
 
Senast ändrad:
Jag har gjort det några gånger tidigare och fått fett olika resultat beroende på dagsform så jag har aldrig sett det där testet som något att lita på. :cautious:
Du måste ju tänka i långa tidsperioder. Då har inte dagsformen något med det att göra.
Jag blir alltid samma. Gjorde första testet 2009.
 
Du måste ju tänka i långa tidsperioder. Då har inte dagsformen något med det att göra.
Jag blir alltid samma. Gjorde första testet 2009.

Det spelar ingen roll hur tidsneutralt jag svarar så blir det ändå olika resultat. Otrevligt av dig att förutsätta att jag självklart gör fel istället för att tänka att det kanske finns luckor i testet... :down:
Kul för dig och andra om det håller i sig men tydligen är jag alldeles för föränderlig för att det ska fungera. Dessutom tycker jag inte om hela grejen med att sortera in människor i fack baserat på ett frågeformulär. Jag förstår inte det roliga, helt enkelt.
 
Det är världens mest använda test för beskrivning av personligheter så det är ganska träffsäkert.
Intj är väldigt ovanligt, min bästa vän är det, 0.8% av kvinnorna.

Jag som INTP är logikern.
Jag och min INTJvän matchar varandra fantastiskt.

Jag vet, både att INTJ är ovanligt och att testet är populärt :)
Jag tar det ändå med en nypa salt eftersom jag som sagt låg så himla jämnt på dem, så även om jag är aaaningen mer det ena eller det andra så är det så små marginaler så jag tycker inte det säger så mycket om mig. Exempel tanke/känsla, om jag fick 51% T och 49% F så ja, jag fattar kanske beslut aningen mer baserat på tanke än känsla men fortfarande såpass jämnt att jag inte identifierar mig som "tankemänniska" enbart.
Så jag menar med att jag inte köper det. Det blir för trubbigt och ensidigt liksom.
 
Blev advokat tydligen (INFJ-T), också väldigt ovanligt står det, mindre än en procent är det och ja, stämmer nog på beskrivningen rätt bra. Jag blev också 92% introvert. Stämmer också rätt bra... Men oj vad jag har fått kämpa för min introverta livsstil. Jag blir liksom helt slut av människor. Det funkar bra på jobb och så men jag är helt slut när jag kommer hem och har haft kontakt med folk hela dagen, så på helgerna trivs jag bäst hemma. Folk kan inte riktigt fatta att man som sagt trivs bäst med sig själv.
 
Inspirerad av särbegåvningstråden så spinner jag vidare ytterligare.
Ni som har gjort Myers Briggs personlighetstest, vad är resultatet? Känner ni igen er?

Jag är INTP, färre än 3% av befolkningen som är det och ännu mer sällsynt att man som kvinna är det.
INTP är en beskrivning av mig helt och fullt. Jag är också extremt introvert, 83%.

Hur känner ni andra som är introverta? Jag känner att folk inte tror på mig när jag säger att man trivs absolut bäst i mitt eget sällskap. Jag hade inte ens behövt lämna gården på länge om jag inte var tvungen. Om jag ska umgås med någon så är det de som står mig närmast och de är inte många.

Jag fick INTJ, ”Arkitekt”.

”Arkitekter utgör endast 2 procent av befolkningen och kvinnorna i denna kategori är än mer sällsynta, bara 0,8 procent.”

Sticker alltid ut när jag gör olika tester och undrar ibland varför man inte bara kan få vara lite normal någon gång? :meh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp