Vilken ras drömmer du om i smyg?

Många! Men är otroligt sugen i mina drömmar på en Magyar Agar eller en Russkiy Toy.
En snygg Airedaleterrier kan även få mig knäsvag.
 
Border collie, men i den drömmen ingår även en fårhjord! :) Men jag är mest förälskad i drömbilden och inser att vardagen inte skulle passa mig alls. ;)
Jag har även jaktcocker på önskelistan och det känns inte lika orimligt, snarare att maken anser att det räcker med en hund och just nu räcker inte heller jag till med mer än en hund. Jag är även handlöst förälskad i Griffon nivernais efter att ha träffat några trevliga individer, men jag vill inte enbart jaga vildsvin så de går bort. :)
Men wachtel som jag har är på många sätt min drömras, lagom stor, hänger med på det mesta och är en enorm tillgång i skogen.
 
Airedaleterrier :love: Tycker det är den snyggaste hundrasen som finns, utan tvekan. Men den är lite för stor och passar inte för vad jag vill göra med mina hundar.
 
Å har flera drömraser, främst långhårig HH och irländsk varghund. Två helt olika raser :rofl: . Kommer troligen aldrig skaffa någon av dom: HH pga av att den kräver mer än vad jag tror jag kan ge, och irländsk varghund pga av hälsoläget.
 
Har också en av mina drömraser redan.
Men en Kai Ken. :love: Fast det är faktiskt ett mål och inte en smygdröm egentligen, jag har börjat titta på kennlar ute i europa. :D
Drömrasen jag aldrig kommer att skaffa för att jag tror det är på tok för mycket hund för mig, är ceskoslovensky vlcak.
Irländsk varghund också!
 
Drömmer om en lagotto igen. Det blir tidigast om 10 år, när ungarna är större och mer självgående, så jag har tid och ork för träning igen.

Sen tycker jag, som nån ovan, att malamute är så himla läcker. Om jag körde drag så...
 
Jag skulle vilja ha en engelsk mastiff någon gång, är uppväxt med en sådan. Tror dock att jag vill träna mer än en mastiff vill, men om jag bara ska ha en gårdshund/ familjehund är mastiff högt på listan. Dock med förutsättningen att det bara är den hunden då, den kan ju väga mer än mig :angel:
Men tycker att de är fina, om de inte har allt för mycket extrahud :)
 
Irish Wolfhound 😍 for manga ar sedan tranade jag lydnad tillsammans med en kompis som hade den mest underbara Irish Wolfhound ... och kanske blir det en sadan nasta gang. Jag tavlar ju inte IGP langre, men jag skulle garna tavla AKC lydnad igen med en Irish Wolfhound ❤️
 
Saluki har jag varit väldigt förtjust i sen barnsben, likaså chinese crested och husky rent utseende mässigt. Dock så passar mer föriga hundar mig bättre även om det inte omöjligt att man provar på Saluki eller husky nån gång i framtiden. Cc känns opraktiskt då de är nakna och inte passar oss men häftiga att se på..
 
Åh, det är många. En stor anledning att rasvalet är en sån procedur för mig är att de hundar jag spontant tycker :love: om inte alls skulle passa in mitt liv särskilt bra. :nailbiting:

Några bamsingar - leonberger, berner sennen, broholmer. Men hälsostatusen är allt annat än rolig, och broholmern har dessutom en del mentala bitar att få ordning på vad jag har sett.
Terriers - främst airedale, irländsk, och släthårig fox. Faktiskt inte helt uteslutet, men inte lämpligt i nuläget eftersom jag vill ha en hund som kan bo med andra djur utan knussel.
Brukshundar - hovawart och beauceron speciellt, men jag har också ett gott öga till rottweiler.
Jakthundar - spinone, jaktlabrador, hamiltonstövare. Jägare lär det aldrig bli av mig så det är se men inte röra.
 
Skotsk hjorthund :love: (de där stora vinthundsraserna är bara så läckra :D)
Jag önskar att jag hade så mycket energi att jag kunde syssla med skydd och lydnad med en schäfer, det vore så läckert!
En cavalier skulle nog passa mig närmast perfekt men hälsoläget.. :cry:
 
Schipperke: Så himla söta små pigga hundar men jag inbillar mig att de kräver alldeles för mycket aktivering för att en sån skulle trivas hos oss. Tittar man på vad folk som äger Schippar gör med sina hundar så känns det som för mycket åtagande.

Corgi cardigan: Blev förälskad i en liten timid corgi jag mötte på en hästkörningsträning i somras. Men som sagt, de kräver nog mer aktivering än jag kan erbjuda plus att hälsan verkar vara lite sådär.

Cocker spaniel: Återigen troligen lite för mentalt aktiv hund för mig. Fysisk aktivering i all ära men massor med hjärngympa är inte riktigt mitt största intresse.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
4 819
Senast: mysboll
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 692
Senast: Rie
·
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
4 645
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
28 177
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp