Bukefalos 28 år!

Vilken ras passar?

F

femme

Vi kommer antagligen få avliva vår collie inom det närmaste. Jag hoppas kunna övertala familjen om att skaffa ny hund. Har redan börjat fundera lite på vilken ras som skulle passa oss. Man skulle kunna sammanfatta det så att vi söker en sällskapshund som även är lite vaktig så att säga. Vi har stor trädgård så det finns möjligheter att röra mycket på sig. Vill helst inte ha någon alltför lättstressad hund då vår collie är sådan. Det ska dessutom vara en stor eller mellanstor hund. Har ni några bra tips? :)
 
Hur mycket av dygnets timmar är ni hemma? Har ni möjlighet att släppa hunden lös? Är ni beredda på att gå timslånga promenader ute i skog och mark? Vill ni arbeta med eran hund i något speciellt eller mest vardags dressyr? Är det småbarn i familjen?

Fråga er själva sådanna här frågor och var verkligen KRITISKA! Nu har ju ni haft hund så ni kan ju vara ärliga mot er själva. Efter det kan en namn på olika hundraser plockas fram. Rådfråga duktiga människor om dessa raser. Raser kommer plockas bort allt eftersom, både efter tycke och smak. Tills det finns en hund kvar! eran drömhund som passar det precis det ni behöver den till :love:

Lycka till
 
Varför inte en Golden Retriver,de är ju inte för stressiga men endå vaksamma,men gillar att leka och röra på sig.
En annan ras kanske är Labrador? schäfer? sedan finns det ju en mängd andra raser,men jag tycker dessa verkar passa dig/familjen.? :confused:
Nåja jag gillar Golden Retriver iaf,de är lite prataig och väldigt sällskapig av sig,jag gillar dem.
Lycka till!! ;)
 
Det flörsta som dyker upp i mitt huvud är dalmatiner.
Men det beror ju på vad för typ av päls ni är ute efter osv?

Ta reda på mer om rasen och var självkritiska!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 155
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund skulle passa om man har Border Collie, men skulle vilja ha en något mindre, lättsam hund som fortfarande vill hänga med på långa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 036
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: Nordthor
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 617
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp