Vilken ras ska vi ha?

Tack! Nu fick jag en motvikt till alla bilder på utställningschampions. En sådan midja borde alla hundar ha, oavsett ras. Min hund är oxå "mager" enligt de flesta, även om jag tycker hon blivit lite rund efter att livmodern plockades i vintras.
Kanske ska lägga till då också att den här killen är kastrerad sen han var 2 år. Han är som sagt pigg på allt man vill göra, världens knähund och samtidigt lugn så han är blodgivare. En perfekt kille för oss, förutom att jag ibland kan sakna min arbetsmyra (lagotto).
 
k20j7lN.jpg

En nytagen bild på vår kille. Min kära mor påstår att "han är mager, man ser ju revbenen under huden när han springer" :banghead:

LCkaXGK.png

Från i vintras när vi körde agility. Nej, han är inte ledsen, bara väldigt koncentrerad ;)

Han är 5 år, väger 28.5 kg. Rena utställningslinjer. Var en liten blaffa när han hämtades som 8 veckor, så jag började med att banta den lille valpen.

Superfin! Jag blir glad i hjärtat av att se så välmående showlabbar.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Min man och jag har tänkt skaffa valp år 22-23 och han vill helst ha en lakke eller malle valp som vi har haft förut, tillsammans med...
2
Svar
39
· Visningar
4 245
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Hej, jag skulle vilja ha lite råd och tankar om vilken ras som skulle passa mig. Jag är en 30åring som bor i centrala Stockholm. Har ett...
2
Svar
37
· Visningar
3 799
Senast: Lingon
·
Hundträning Har funderat på en sak i många herrans år och tänkte höra om det jag kommit fram till är något som andra känner igen sig i. Jag tränar...
Svar
15
· Visningar
1 336
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Japp. En rasväljartråd! ;) Har för tillfället två JRTC-russllar, men eftersom gammeltanten är 13,5 år och den yngre förmågan, som är 2...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 119
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp