Vilken Ras?

R

rih

Hej!

Jag har länge velat ha en egen hund, men det har aldrig funnits tillfälle tyvärr. Nu ska jag snart flytta hemifrån och skulle tycka det skulle vara väldigt skönt att skaffa en hund. EN trygghet också.

Jag har haft hund under min uppväxt med den senaste hunden vi hade gick bort för dryg 3 år sen. Mina föräldrar har jobbat upp sig och känner att det itne har tid längre.


Jag skulle vilja ha tips på vilken ras som skulle passa mig:)

En liten/mellan hund
Den ska kunna mysa och ligga nära en
Det mysigaste är ju när hunden vill sova i samma rum som en, eller vi fotbädden.
VIll träna lydad och agility med den, så en smart hund oxå.
Inte allt för krävande, (alla hundar kräver ju saker, men mer eller mindre) Eftersom jag pluggar så ska man ju inte hitta en väldigt svår hund om man kan unerlätta. Framförallt för hunden
Den ska helst gilla långa promenader eftersom jag själv går väldigt mkt.
Den ska helst vara väldigt mattetokig, att det fäster sig vid en person väldigt lätt. En favorit lic, men att den ändå har lätt att träffa nya människor utan att bli rädd.

Sen skulle jag oxå vilja be om tips för hur man kan lära hunden att vänja sig vid att vara ensam ibland, tex när jag är i skolan.


Tack på förhand:)
 
Sv: Vilken Ras?

Jag tycker sheltisar är jätte söta!¨

Men jag är verkligen jätte nervös inför just det ansvaret. Tänk om ngt händer, hur mkt kostar veterinären, vad kan jag göra för att undvika att något händer, vilken försäkring, mat osv?

Hihi, nei med trots att vi har haft hund är jag ju inte van vid att ha huvudansvaret. Lärman sig med tiden, eller?:)
 
Sv: Vilken Ras?

Det är väldigt olika, men personligheten har jag ju redan skrivit. Men antingen ska det vara ganska stora och regäla. Någon som vaktar en lix + allt som jag skrev innan xD
Eller ska det vara små, helst med lite längre päls, nyfikna ögon^^ De flesta har väl nyfikna ögon,men det är ju så induviduellt med vilka hundar man tycker om. Det är det som gör det så svårt.