Vilken sadel?

Birka

Trådstartare
Ska skaffa ny sadel till dotterns b-ponny. Problemet är vilken , hon har väldans svårt sadelläge. Ponnyn har lite manke, smal bog, grov över bröstet fast ändå lite bakom sadelläget o rak rygg. Vi söker efter hopp el. allround. Någon som kan tipsa om en passande sadelmodell?
 
Sv: Vilken sadel?

Tror Stübben har bra småsadlar iaf och undra om inte Morris och Nolan har något vettigt också :)
 
Sv: Vilken sadel?

låter som att en stubben sadel kan ligga ok på den ryggen, ev passier.. de är ju väldigt skurna framtill för att ge hästen mer rörelse i bogen. vet inte om de har så många ponny sadlar dock. men stubben sadlarna liknar åtminstone passier lite.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
879
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 909
Utrustning Nån som har förslag på sadel som är kort, passar hög manke med rygg åt det lite rakare hållet. Främsta problemet är att hästen har kort...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: caballus
·
Utrustning Efter att ha gått bet på två olika utprovare som provat ut för raka sadlar till min ena häst är jag otroligt skeptisk numera. Men hon...
Svar
14
· Visningar
1 233
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp