Vilken sadel?

Kalkon87

Trådstartare
Söker efter en sadel till min islandshäst. Har just nu en äldre zaldi isafold, som jag sitter okey i, men som är för vid för henne. Har nu också provat en barefoot london, den låg underbart på henne och rörde sig marginellt vid några bus-språng till skillnad från zaldin som alltid glider fram/runt. Dock är barefoot-sadeln för bred för mig, samt att jag känner mig för låst i den. Är det någon som har ett förslag/ide på en sadel som skulle kunna passa oss båda? Tyvärr är min budget ganska låg och då hon fortfarande är lite sommarrund känns det inte relevant, att skaffa en inpassad bomsadel just nu. (Tanken är att skaffa det när hon är helt igång.)
 
Jag är jättenöjd med min Ghost Cavallin som jag har nu. Fritt men stadigt.

Dyrare: Sensation. Otrolig komfort.
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 710
Senast: lillamy73
·
Utrustning Jag har en islandshäst som är lite mer av sportmodellen, dvs byggd i uppförsbacke och inte så rund över ryggen. Han är tunn över bogarna...
2
Svar
22
· Visningar
3 864
Senast: CarEr
·
Utrustning Har en häst med låg manke o bred rygg. Hon hade ryggproblem när jag köpte henne för 5 år sedan. Problemet sitter i sadelstaden där hon...
Svar
5
· Visningar
681
Senast: Tiva
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 545
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp