Vilken samsung ska jag välja?

alazzi

Trådstartare
Har en Samsung Galaxy S5 som tvärdog i natt. Har varit jättenöjd med den och köper gärna Samsung igen. Men vilken modell ska jag välja? Jag behöver ingen supermobil utan det duger med en enkel.
 
Har en Samsung Galaxy S5 som tvärdog i natt. Har varit jättenöjd med den och köper gärna Samsung igen. Men vilken modell ska jag välja? Jag behöver ingen supermobil utan det duger med en enkel.
Jag har nyligen haft s7 och precis bytt till s9 (maken har tagit över min s7). Väldigt nöjd med båda :) ! Men jag vet inte riktigt vad du räknar som supermobil?
 
Finns Huawei där du bor? När min Samsung pajade (skärmen tvärdog efter att jag tappat den i stengolv 😏) tyckte jag att Samsung var för dyra, köpte då en Huawei mate 10 lite för 4000 kr, vilket var ungefär hälften mot det årets Samsung kostade. Finns billigare modeller också än den jag köpte då för ett år sedan.
 
Jag har nyligen haft s7 och precis bytt till s9 (maken har tagit över min s7). Väldigt nöjd med båda :) ! Men jag vet inte riktigt vad du räknar som supermobil?
Iphone och sånt som kostar 10.000:- i inköp. Kollade priser på S9 och den kostar runt 600 Euro i MediaMarkt och det är min smärtgräns. Mer än en halv månadslön för mig.
 
Finns Huawei där du bor? När min Samsung pajade (skärmen tvärdog efter att jag tappat den i stengolv 😏) tyckte jag att Samsung var för dyra, köpte då en Huawei mate 10 lite för 4000 kr, vilket var ungefär hälften mot det årets Samsung kostade. Finns billigare modeller också än den jag köpte då för ett år sedan.
Men vågar man köpa Huawei nu? Tänker på bråket om Androiduppdateringarna? Annars vet jag att folk t.o.m. har bytt från Iphone till Huawei och är nöjda.
 
Typiskt att det är så akut. På nätet är priserna mycket bättre men jag måste ju ha en telefon NU...:crazy:
 
Jag har Samsung galaxy A7 kostade typ 3500 nu fick den av min sambo, mycket nöjd 😋
Ja jämfört med min gamla S5 så kan det antagligen räcka för mina behov. Jag vet ju inget om hur mycket som skiljer mellan olika modeller. Hade liksom inte räknat med att behöva köpa en ny så akut.
 
Typiskt att det är så akut. På nätet är priserna mycket bättre men jag måste ju ha en telefon NU...:crazy:
Vad kostar en s7 då? Jag har varit jättenöjd med den också. Men jag tyckte att batteriet började ge sig lite efter två år, så jag valde att byta upp mig till en s9 efter att bindningstiden var slut. Maken - som inte använder mobilen lika mycket - tycker att s7an funkar jättebra för honom fortfarande.
 
Vad kostar en s7 då? Jag har varit jättenöjd med den också. Men jag tyckte att batteriet började ge sig lite efter två år, så jag valde att byta upp mig till en s9 efter att bindningstiden var slut. Maken - som inte använder mobilen lika mycket - tycker att s7an funkar jättebra för honom fortfarande.
329 Euro på närmaste media markt. Toppen! Den ska finnas i butiken enligt hemsidan.
 
Senast ändrad:
Jag använder visserligen mobilen hela dagarna så bra batteritid är viktigt men allt har ju sitt pris. Nu har jag klarat mig genom att alltid ha med ett laddat powerpack och fått ladda under dagen.
 
Vad kostar en s7 då? Jag har varit jättenöjd med den också. Men jag tyckte att batteriet började ge sig lite efter två år, så jag valde att byta upp mig till en s9 efter att bindningstiden var slut. Maken - som inte använder mobilen lika mycket - tycker att s7an funkar jättebra för honom fortfarande.
Hur upplever du skillanden mellan s7 och s9? Enbart batteritiden som skillnad?
 
OM du inte behöver någon värstingtelefon så är Samsungs A-modeller väldigt prisvärda och mycket billigare än sina storasyskon S-modellerna.
Jag köpte en ny Galaxy A40 för en månad sen och är supernöjd med den. Den kostade typ 2600 kr...
 
OM du inte behöver någon värstingtelefon så är Samsungs A-modeller väldigt prisvärda och mycket billigare än sina storasyskon S-modellerna.
Jag köpte en ny Galaxy A40 för en månad sen och är supernöjd med den. Den kostade typ 2600 kr...
Jag gillade nästan min a5 bättre än min s7 faktiskt...
 
Jag gillade nästan min a5 bättre än min s7 faktiskt...
Jag hade min A3 i 4 år innan den behövde bytas ut pga att för många fall i betonggolvet i stallet 🙄 börjat påverka funktionen... jag var nöjd med den också!

Innan den hade jag en J5 (ännu billigare än A-modellerna) men den hade lite för lite plats för appar, för mitt behov.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 348
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Har en pocketbook touch HD 3 och ska byta läsplatta då den börjar bli svår att ladda och knappen som man sätter på den med behöver...
Svar
0
· Visningar
279
IT & mobiler Inom några månader verkar det som om jag behöver ny mobil, min Samsung galaxy s7 från 2015 börjar bete sig lite konstigt till och...
2
Svar
24
· Visningar
1 268
Senast: warg
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 427

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp