Vilken scanner/skrivare vill jag ha?

Sasse

Trådstartare
Jag är helt lost i det forumet och tänkte om buke kanske kan ledsaga mig vad jag bör titta på :angel:

Jag har länge velat ha en scanner för att kunna föra över teckningar och målningar på nätet. Med tiden har jag insett att det kan vara praktiskt att ha en skrivare också. Så, jag vill ha en kombination, och scannerdelen är viktigast. Önskvärt är att det inte är en bjässe, att den tar A4-papper, att den är enkel att använda och pålitlig, och ger bra bildkvalitet. I övrigt kan jag inget om scanners och vad jag kan få/inte få.

Jag har försökt googla fram vad som är värt att titta på själv, men jag hittar inte i djungeln.
 
Vi har sedan flera år en Epson Ecotank och är mycket nöjda. Det som skiljer den från en vanlig skrivare är att man fyller på "lösbläck" istället för patroner. Det gör att den är miljövänligare och bläcket blir både drygare och billigare. Man byter ju inte ut något utan fyller bara på vartefter det behövs - inget torkar in eller behöver bytas innan det är helt slut. Man är inte heller beroende av att hitta rätt patroner. Det finns lite olika varianter, vår är utmärkt både som scanner och skrivare - men den har som sagt några år på nacken så är troligen andra modeller som gäller nu.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Sommarföräldrar 2024
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp