Vilken sorts yoga?

Rie

Trådstartare
Nu när världen börjar återgå till det någorlunda normala, och jag kommer att få jobba hemifrån några dagar/vecka så kan jag troligen delta i någon aktivitet.
Har funderingar på yoga, men det finns ju så många olika och jag har ingen aning om vilken som passar mig.
Det jag är ute efter är att träna smidighet, balans och att kanske öka på en eller två muskler en aning.
Vad heter den sortens yoga? Är helt nybörjare.
 
Jag skulle lätt kolla om det finns en Satyananda-yogaskola i närheten. Mycket smidighet och balans som både blir fysisk och mental/emotionell. I fortsättningsklasser rejält med styrka.
 
Hathayoga? Är väl en av de vanligaste yoga-formerna. Klasserna brukar heta lite olika beroende på studio. Där jag yogar kallas de ofta för ”yoga flow” eller liknande.

Men annars gillar jag Ashtanga eller LYT-yoga också som är tyngre former av yoga.
 
Senast ändrad:
Vinyasayoga kanske? Vinyasayogan handlar mycket om att skapa ett flöde mellan positionerna, och att inte statiskt hålla positioner under lång tid. Varianter på detta kallas ofta något i stil med "Flow" i olika pass of kurser.

Jag tycker vinyasayoga har en bra balans mellan andning, balans, smidighet och styrka, beroende lite på vilka positioner som används i flödena 😊

Om du har gymkort på en kedja som erbjuder lite olika yogaformer hade jag testat lite olika pass för att se vad som passar just dig.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 643
Senast: Sel
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 433
Senast: Kraxa
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 317
Senast: fejko
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 600
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp