Kul ja longan är sötaTror du löst det! Ser på pricken ut som Longan så sådana var det nog! Minns tyvärr inte hur de smakade för det var så länge sedan, bara att de var söta och goda
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kul ja longan är sötaTror du löst det! Ser på pricken ut som Longan så sådana var det nog! Minns tyvärr inte hur de smakade för det var så länge sedan, bara att de var söta och goda
Det sistnämnda gjorde vi första året jag spenderade i Skottland, det var så himla roligt! Vi var från Sverige, NZ, Irland, två olika regioner i indien, Kina, Frankrike och skottland. Vilken underbar smakfest det var!Jag har också smakat bäverhojt, och det är inget jag har planerat att göra igen. Tyckte att smaken satt kvar i hela kroppen i flera dagar efteråt, precis som med surströmming (men föredrar definitivt surströmming framför bäverhojt).
Jag har även smakat duriankex - som jag tyckte hade en kvardröjande nyans av fis, björnkött - som jag gillade, och vegemite - som jag nog skulle kunna vänja mig vid.
Jag har vid flera olika tillfällen ätit rostad småfisk, alltså hela fiskar, och det är väl egentligen inget konstigt, men jag kan inte låta bli att haka upp mig på tanken att jag tuggar i mig deras TÄNDER!... Alltså jag tuggar ju i mig både ögon och hjärna och inälvor och ben, men det jag tycker känns skumt är just tänderna.
Annars var det en spännande matupplevelse att gå på restaurangen Punk royale, och på mitt jobb är vi så många olika nationaliteter så istället för traditionellt julbord har vi knytkalas där alla tar med sig någon rätt från sitt hemland, och det är verkligen jätteroligt och spännande!
Usch jag med, bjöds på en jobbfest, var vidrigtJag har också smakat bäverhojt, och det är inget jag har planerat att göra igen. Tyckte att smaken satt kvar i hela kroppen i flera dagar efteråt, precis som med surströmming (men föredrar definitivt surströmming framför bäverhojt).
Den där stjälken är inte slemmig alls. Om man inte har provat någondera förut, skulle jag gissa att havstulpaner är lättare än ostron (särskilt om man inte är den sortens person som attraheras av ostrons glamoutfaktor. Havstulpaner är extremt oglamourösa).Av nå anledning tycker jag att tanken på att äta havstulpaner är mycket äckligare än musslor, vilket visar hur mycket attityder som styrs av vana.
Nä.Vegimite och marmite på rostad macka är ju gott