Vilken stallplats skulle ni ha valt?

S

_smirnofff_

Står i valet & kvalet nu..

Stall 1:

Litet stall om 6 boxar.
GIGANTISKA hagar med massor av mat.
6km med bil från mitt hem. (Åt "fel" håll)
500kr i månadshyra, då ingår halm & havre.
Går att köpa hö billigt av bonden.
Jättegullig stallägare!
Paddock finns ej.

Stall 2:

Mellan stort stall om 15 boxar.
Hyffsat stora hagar, bra sommarhagar.
1,5km med bil från mitt hem. (Åt "rätt" håll)
1600kr i månadshyra, då ingår halm & höensilage.
Gillade inte första intrycket av stallägaren, men kan ju ta fel..
Paddock med hinder finns. (Stort plus.)

Vilket skulle ni ha valt? :crazy:
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Jag tycker att stall 1 låter bättre faktiskt, men jag skulle vilja ha en ridbana.
Vad har du för möjligheter att ta dig till paddock/ridhus?
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Alternativ 1 hade jag valt. Viktigt att man käner sig välkommen.
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Har ingen transport, men går säkert att låna om man behöver.

Finns en ny gjord paddock 10 min skrittväg bort.. Vet dock inte om man får låna den. Annars finns åkrar att rida på.
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Det beror helt på vad du har för ambitioner. Vill du kunna rida "ordentligt" och träna ska du ta stall nr 2. Du behöver inte vara bästa kompis med stallägaren och material för träning finns. Visst är det lite dyrare, men ändå bra pris för att ha de möjligheterna, och att det ingår halm och hö.
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Finns en ny gjord paddock 10 min skrittväg bort.. Vet dock inte om man får låna den. Annars finns åkrar att rida på.

Jag hade frågat på det stället om jag kunde får rida där (och betala för mig så klart) och i så fall valt stall nr 1.

Gå på magkänslan, om jag fått ett "sådär" intryck av stallägaren hade jag inte flyttat dit. Man går ju inte ihop med alla människor :laugh:
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Stall 2 hade jag nog valt. Just för att träningsmöjligheterna blir bättre:)
Annars låter båda stallen helt ok!
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Hej!

Stall 1, utan att tveka.

En bra stallägare är värd sin vikt i guld!

Om man får använda ridbanan i närheten är det ju ingen diskussion, tycker jag. Stora hagar, trevlig stallägare.. Väger mycket tungt i min värld.

/ Lavinia, som har hästen 8 km hemifrån (minst 40 min med buss) eftersom hon inte orkade med stallägaren på förra stallet- 2 km hemifrån (15 min med cykel).
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Jag skulle valt stall 2 eftersom det (i alla fall för mig) är viktigt med god tillgång till både bra stall samt ridmöjligheter.
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Stall 1 utan tvekan, som flera sagt, trevliga stallägare är guld värda:)
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Stall 1, helt klart. Hästmänniskor är i regel så knäppa att om första intrycket är "så där", kommer allting ha gått käpprätt åt skogen inom sex månader (jag var visst positiv idag...). :crazy:
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Jag är noga med att människorna i stallet är trevliga så där hade jag valt stall nr 1, skönt när man ska planera osv!

Men ser man till träningsmöjligheterna hade jag valt nr 2, du behöver ju inte umgås med stallägaren 24/7 :) !
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Om du inte har tillgång till närliggande ridbana vid stall 1, och stallägaren i stall 2 verkligen är knepig, så skulle jag letat efter någon annat. Jag måste ha ridbana för att överleva, och det blir fruktansvärt jobbigt i längden att tvingas samsas med människor man verkligen inte mår bra av.

Fanns inget tredje alternativ skulle jag kört på nummer 2.
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Skulle ta stall nr 1, stora hagar och trevlig stallägare är ett stort plus men det är jag det
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Jag hade valt stall 1, jag gillar mindre mysiga stall med trevliga stallägare :D
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Helt klart stall 2. Men jag har rätt höga krav på paddock/ridhus och hindermaterial finns. Men det varierar ju :)

Sen får jag säga att båda stallen var ENORMT billiga. Min polle står på helinakordering för 5200 kr i månaden, då ingår ju ridhus, men ändå. :P
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

5200 kr i månaden :eek:!!! Är det så dyrt i Sigtuna? (Klart i jämförelse med andra stall är det kanske till och med billigt, då tänker jag om man skulle stå på Djurgården eller liknande).
 
Sv: Vilken stallplats skulle ni ha valt?

Alternativ 1 hade jag valt. Viktigt att man käner sig välkommen.

Samme her
mysmilie_2266.gif

Man må stole på magefølelsen!
 

Liknande trådar

Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
4 708
Anläggning Aktuellt: ej tränande eller tävlande ekipage ska bestämma sig om stallplats. Vill egentligen mest skrutta i skogen men endast stall 2...
2
Svar
26
· Visningar
3 372
Senast: Yrja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
2 661
Senast: Alexandra_W
·
Anläggning Hej. Jag undrar vad ni tycker är viktigt med för och nackdelar med dessa två stall: Nuvarande stall (stall 1) * 30 min resväg dit *...
Svar
10
· Visningar
1 581
Senast: Trolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp