Bukefalos 28 år!

Vilken storlek på Allsafe?

AW

Trådstartare
Jag har tänkt att köpa en Allsafe (bilbälte) till Ludde och behöver lite hjälp med storlek. Har tänka att köpa den på nätet eftersom det är några hundra billigare då :up:

Storlekarna är S: upp till 15 kg, M: 15 kg -30 kg. En Kromfohrländerhanne ska väga 11-16 kg och Ludde väger i dag 8,2 kg, fem månader gammal. Ska man köpa M för att vara på säkra sidan eller är risken då att selen blir allt för stor?
 
Tips: testa i affären först. (Du behöver ju inte köpa för det ;) ) Jag var tvungen att lämna tillbaka min sele eftersom den satt så dåligt att den inte på något vis skulle kunna vara säker.
 
Nikka, jaktlabbe på ~23 kg, har M och den är absolut inte liten på henne, när jag tänker efter så passar den även våra hanar som väger några kilon mer.
Men jag håller med @Red_Chili , var lite ful och testa i en fysisk affär först. Jag beställde min på Zooplus.se men det är nästan ett år sedan så jag vet inte om de fortfarande är billigast.
 
Hade tänkt att prova i affär först men visste inte riktigt hur jag skulle förhålla mig eftersom Ludde inte är fullvuxen än. Lite täcken och halsband räknar jag med att han ska växa ur men det skulle kännas lite tråkigt att behöva köpa en ny bilsele senare om jag inte måste :D
 
Borde väl vara en hyfsat bra andrahandsmarknad för Allsafe, så jag hade nog köpt den som passar bäst just nu och sen sälja och köpa större när hunden vuxit ur den :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
3 878
Senast: Pilot
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 621
Senast: Jeps
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 233
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 433
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp