Bukefalos 28 år!

Vilken storlek på bommen skall hon ha ?

urkella

Trådstartare
Ska köpa sadel till min 2 åring nu va det tänkt, men vilken bomvid skall hon ha? mätte lite snabbt med tumstock idag och va ca 25 cm mellan båda sidorna på den, testade storpållens sadel som är MW i engelsk sadel och den va lite för smal för henne :eek: har en sadel som jag är intresserad av som är semibom (20 cm upptill emellan) eller kommer den va för smal/vid? Den såg inte smal ut på bilderna. Annars någon modell som skulle kunna passa denna häst? pris få ligga upp till 7-8000 begangnat. Bild på damen.
13719694.jpg
 
Sv: Vilken storlek på bommen skall hon ha ?

Hur högt upp mäter du vidden?
 
Sv: Vilken storlek på bommen skall hon ha ?

Sorry :o På hästen OCH sadlen.
 
Sv: Vilken storlek på bommen skall hon ha ?

Och vilken storlek på skorna ska jag köpa? Ungefär samma relevans på frågeställningen! :rofl:
 
Sv: Vilken storlek på bommen skall hon ha ?

Prova 45, den brukar passa de flesta.
 
Sv: Vilken storlek på bommen skall hon ha ?

Skulle inte köpa semi på en häst som växer än. Hellre en för stor och använda built up tills hon vuxit i den.
 
Sv: Vilken storlek på bommen skall hon ha ?

Så du har storlek 45 då kan jag tro??? :angel:
 
Sv: Vilken storlek på bommen skall hon ha ?

Jajemän :D Med fyra par tjocka sockar i :angel:
 
Sv: Vilken storlek på bommen skall hon ha ?

jasså, på skorna! jag trodde det var på byxorna ! :angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en Röösli från ca 1992-93 som är permanentstoppad och den ligger som en smäck på alla mina hästar enligt sadelutprovaren , men...
Svar
1
· Visningar
1 472
Senast: Blandrastik
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 354
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Bilder kommer ev, vill ha ägarens tillstånd innan jag lägger dem här. Men det borde gå att råda lite allmänt utefter info ändå? Det är...
2
Svar
25
· Visningar
3 359
Ridning Har en massa frågor! Jag har försökt googla runt och läsa på då jag har blivit intresserad av dessa sadlar och kanske tänker mig att...
2
Svar
22
· Visningar
7 739
Senast: Equidaem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp