Bukefalos 28 år!

Vilken tårta till ponnytrettioårskalas?

Cillaramsa

Trådstartare
Vad för tårta passar bäst att bjuda på när man firar att russet fyller 30? Det här gäller människotårtan. Ponnytårtan ska bestå av knäcke, äpplen, morötter och betfor. :p

Men har ni bra tips på stora tårtor (långpanna) som är åt det mindre söta hållet? Eller vilken favortitårta som helst vill jag gärna ha tips om. :d
 
Sv: Vilken tårta till ponnytrettioårskalas?

Marängtårta med hallongrädde! :D

Grädden jämnar ut det söta men själva tårtbotten är väldigt söt så det är ju inte värre än att du drar ner på sockret om det är så.
 
Sv: Vilken tårta till ponnytrettioårskalas?

Cheesecake behöver inte vara så sött - än om det står i receptet att det ska vara mycket socker så går det att minska utan att den blir dålig för det. Täck den med ett lager hemmagjord gelé med frysta bär i. Jag brukar blanda Brämhults jouice med gelantin och hälla den öve kakan då den är lite ljummen och så sprida ut frusna bär.

Jag kan inte låta bli att ge tips på ponnytårta också! Du kan ta runda knäckebrödsskivor och lägga morotspuré betfor och äppelhack imellan. Ovanpå kan du smeta lite sirap - sött är gott, det tycker ju även hästar! Garnera med nötter,äppelskivor, hackade sockerbitar och sätt en morot i hålet i mitten av knäckebrödet. I toppen av moroten kan man sätta en flagga med hästens namn och 30 år -en liten pappersbit är ju inte farlig att förtära...om den nu skulle slinka ned. Grattis till jubilanten -jag hoppas innerligt att min Skjöldur också blir 30 år, minst!
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken tårta till ponnytrettioårskalas?

Det står ju att tråden gäller tårtan människorna ska äta ;)
 
Sv: Vilken tårta till ponnytrettioårskalas?

Tack för alla tips! Även ponnytårtan, som jag hade tänkt ungefär samma. En morot i hålet blir bra!

Marängtårta låter ju bra, pinocchio ska jag slå upp och kolla på. Har också funderat på morotskaka, men vill gärna ha något mer grädd och bärigt. Kom gärna med fler förslag!
 
Sv: Vilken tårta till ponnytrettioårskalas?

Jag som inte kan baka brukar köpa tårtbottnar, kladda på lite vaniljkräm, hallon och grädde- KLART!
Har inget socker i varken hallonen eller grädden.
Hallonen brukar ju vara lite syrliga och det gillar jag som inte tycker om sötslisk.
 
Sv: Vilken tårta till ponnytrettioårskalas?

Har bestämt mig för Pinocchiotårtan. Det blir mums, med en massa hallon och björnbär och sådant. (Snålvattnet rinner...)
 
Sv: Vilken tårta till ponnytrettioårskalas?

Det borde ju egentligen vara en tårta med russin i... :D ;)
 
Sv: Vilken tårta till ponnytrettioårskalas?

Varför? För att han är gammal? Eller, aha, ett RUSS, så klart! Men jag gillar bara russ, inte russin. Fast det skulle vara ett gulligt namn på ett russföl. Det kanske blir ett par russföl efter gammelman...
 
Sv: Vilken tårta till ponnytrettioårskalas?

Har nu bakat 5 pinocchiobottnar, det tog hundra år typ. Ska göra två stora tårtor och en mindre tårta. Grabbarna har bakat chokladbollar. Hoppas nu bara att allt räcker, det blir rätt många. Ponnyn är tvättad, och även rullad efter men han verkar inte ha blivit så skitig. Solsken och vindstilla ute, tack!
 
Sv: Vilken tårta till ponnytrettioårskalas?

Kalaset blev fantastiskt bra, hästarna fick varsin tårta, alla människor fick tårta, barnen fick rida lite på ett piggt russ som njöt av pysslet. Väldans trevligt och lagom mycket folk, cirka 50 människor inklusive småfolk.
 

Liknande trådar

Mat I december ska jag ha två kalas på samma helg, och ska bjuda på tårta. För att göra det hela så ekonomiskt som möjligt tänker jag göra...
2
Svar
26
· Visningar
1 276
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 663
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 638
Senast: kma
·
Kläder & Bli fin Jag ska vara brudtärna på min bästa kompis bröllop i mitten av september och har fått fria tyglar att hitta klänning själv, så länge den...
2
Svar
22
· Visningar
2 253
Senast: Mineur
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp