Vilken tatuering skulle du välja?

mandalaki

Trådstartare
*spinoff*

Ni som INTE är tatuerade - om ni skulle göra en tatuering, en som verkligen symboliserar något som är kärt/viktigt för er, vilket motiv skulle ni välja?

Jag skulle alltså göra ett par rader små blåmärken på insidan underarmen, som motsvarar de man får om en bläckfisk sugit sig fast där.

6448B4B8-359D-4F3D-8E89-02CCD4328F2D.jpeg
 
Jag vet faktiskt inte. Som tonåring hade jag MASSOR av idéer, eller snarare några som jag var tvärsäker på att jag skulle förverkliga. Sen fyllde jag 18 och råkade köpa häst så jag hade inte råd de kommande åren och sen blev det liksom aldrig av. Idag är jag mer tveksam till de motiv jag tänkte då och har inget som känns sådär "perfekt" i åtanke.
 
Jag vet faktiskt inte. Som tonåring hade jag MASSOR av idéer, eller snarare några som jag var tvärsäker på att jag skulle förverkliga. Sen fyllde jag 18 och råkade köpa häst så jag hade inte råd de kommande åren och sen blev det liksom aldrig av. Idag är jag mer tveksam till de motiv jag tänkte då och har inget som känns sådär "perfekt" i åtanke.

Nu blev jag nyfiken på vilka motiv du kunde tänka dig som yngre :D
 
För några år sedan var det ngt av en trend att det på alla fester skulle finnas en tatuerare. Jag kommer ihåg att jag var på ett event på Kåken och beställde att få en stor galge tatuerad men kön till tatueraren var lång och jag blev för full och drog hem. Rätt tacksam för detta idag :angel::rofl:
 
Jag skulle tatuera in en text. Det kommer aldrig hända, men om.. Då skulle det bli något från detta

僕らはそんな弱くはない でも強くもないから
だから泣いていいんだ 恥ずかしいことじゃない
明日がある人しかできないことだから 明日への合図だから

(We are not that weak But we're not that strong either
That's why it's okay to cry There's nothing to be embarrassed about
Only people who have a tomorrow can do it Because it's the signal of going to that tomorrow)

Det är alldeles för långt men jag kan inte bestämma mig för hur stor del som ska tas med i min påhittade tatuering. Antingen klippa efter cut.. Eller ta med allt. Eller vad tusan, jag kanske ska tatuera in hela låten istället. Det är en jäkligt bra låt.
 
Jag skulle tatuera in en text. Det kommer aldrig hända, men om.. Då skulle det bli något från detta

僕らはそんな弱くはない でも強くもないから
だから泣いていいんだ 恥ずかしいことじゃない
明日がある人しかできないことだから 明日への合図だから

(We are not that weak But we're not that strong either
That's why it's okay to cry There's nothing to be embarrassed about
Only people who have a tomorrow can do it Because it's the signal of going to that tomorrow)

Det är alldeles för långt men jag kan inte bestämma mig för hur stor del som ska tas med i min påhittade tatuering. Antingen klippa efter cut.. Eller ta med allt. Eller vad tusan, jag kanske ska tatuera in hela låten istället. Det är en jäkligt bra låt.
Oj! Du behöver mycket kroppsyta för den där :D
 
Jag har flera gånger funderat på att tatuera in något som har med mina hundar att göra på något sätt, men eftersom jag inte klurat ut vad det i så fall skulle vara eller var den tatueringen skulle sitta så har det inte blivit något :p Tror inte att jag kommer tatuera mig heller, men jag kan tycka att det är sjukt snyggt när andra har sådant.
 
Jag skulle tatuera in en text. Det kommer aldrig hända, men om.. Då skulle det bli något från detta

僕らはそんな弱くはない でも強くもないから
だから泣いていいんだ 恥ずかしいことじゃない
明日がある人しかできないことだから 明日への合図だから

(We are not that weak But we're not that strong either
That's why it's okay to cry There's nothing to be embarrassed about
Only people who have a tomorrow can do it Because it's the signal of going to that tomorrow)

Det är alldeles för långt men jag kan inte bestämma mig för hur stor del som ska tas med i min påhittade tatuering. Antingen klippa efter cut.. Eller ta med allt. Eller vad tusan, jag kanske ska tatuera in hela låten istället. Det är en jäkligt bra låt.
Skulle du våga tatuera en sån i Sverige/av svensk tatuerare? Vågar knappt tänka tanken på hur många som går runt med t.ex kinesiska eller japanska tecken som betyder nåt helt annat än de själva tror... :o
 
När jag var yngre vet jag att jag planerade att ha många tatueringar, men kommer inte ihåg något mer specifikt än Sisters of Mercy-loggan. Hade väl inte varit någon katastrof om jag gjort den, ogillar inte bandet idag men känns väl kanske inte som att den är en symbol för den jag är, som jag tänkte förr :D
 
Något till ära av min son och/eller en älskad häst som jag hade för länge sedan. Eller något kopplat till studio Ghibli, kanske från min favoritfilm Ponyo :D
 
Jag har länge lutat åt någon typ av Pegasus på ena skuldran som jag antingen ritat själv eller min bror. Men jag slår liksom aldrig slag i saken så jag antar att jag inte vill det tillräckligt mycket :p
 
Skulle du våga tatuera en sån i Sverige/av svensk tatuerare? Vågar knappt tänka tanken på hur många som går runt med t.ex kinesiska eller japanska tecken som betyder nåt helt annat än de själva tror... :o

Haha jag är osäker! Om de bara följer mallen så ska ju allt gå bra, jag får väl vara noga och checka allt innan så att det är rätt. Stå där med mitt lilla cd-häfte med låttexten och jämföra :D
 
Jag har länge velat tatuera mig, men jag har så låg smärttröskel så har inte vågat...

Men jag vill gärna ha ngt som betyder ngt för mig, jag har bla en symbol från min favoritbokserie jag skulle vilja ha. Både då jag älskar böckerna, men även för att det var min älskade älskade farmor som varje högtid kom med en ny bok till mig...

Samtidigt så har jag stort fotbollsintresse, så hade gärna velat ha ngt Manchester United inspirerat...

Eller något grekiskt! Någon fin symbol eller något skrivet med grekiska bokstäver...

Så jag måste nog komma över skräcken snart så jag hinner med alla tatueringar jag önskar mig ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill skaffa min första tatuering efter att ha tänkt på det i väldigt många år. Jag tänkte slå till på stort direkt och göra en...
2
Svar
23
· Visningar
2 784
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 691
Senast: starcraft
·
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 887
Senast: Sharpless
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 529
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp