Vilken tatuering skulle du välja?

Jag planerar en stor bild på Ammo när han ser farlig ut ;) Har en vän som har ritat en superfin bild på hans pappa, som jag tänkte skulle få rita bilden till tatueringen. Tänker att den ska sitta på ryggen typ.
Väntar dock på att tatueraren jag vill ha ska släppa tider för bokning..

Sen har jag lite planer för ett par andra tatueringar. Det är enbart ekonomin som hindrat mig från att skaffa, men iom att jag fyller jämt i år så tänkte jag ta tag i saken.
 
Mjo exakt :D men jag är inte så förtjust i den idén. Ta tex vita hästen i Uffington som jag verkligen tycker om. Den skulle vara fin som tatuering, men som avatar? den betydde någonting, vi vet inte vad, för några som jag inte har kontakt med, i ett land där jag inte bor. Hur skulle den kunna vara en avatar för mig? Den skulle kunna vara fin däremot.

Då är ju en fin häst från en runsten på Gotland mer nära, men fortfarande, hur skulle den kunna vara en avatar för mig? Jag vet inte vad den betydde för dem. Sedan vet jag kanske inte vad som representerar mig, jag kanske tycker jag är en rosa enhörning ;) men är jag? Hur ofta sammanfaller folks bild av sig själva med omgivningens bild av dem? Min avatar här är en grävling, det är mer jag. Men att sätta den på mig, är det att bli mer av min avatar än avataren är mig :laugh: om man bestämmer sig för en bild eller personlighet som representerar en, en symbol som ska vara viktig och som man noga väljer, är man då helt fri att bara vara sig själv? jmf att tro på personlighetstest.

Eller tex ta en fin Maoritatuering, de betyder saker på riktigt för personer. Så då får man ta någon som de gett bort, som inte betyder någonting för dem. Men vad skulle den då betyda för mig? ingenting. Eller en slingrad hjort från en krigarstam i Asien, fint, men vad betydde den för dem?

Så det känns lättare att välja någonting som ser fint ut rätt och slätt. Som inte betyder någonting alls. Då kanske jag skulle ta en bild ur en barnbok som man gillar, typ Narnia, som bara är fin rent estetiskt.
Men jag argumenterade inte, konstaterade bara att vi såg det olika och att din syn var intressant.
 
Jag planerar en stor bild på Ammo när han ser farlig ut ;) Har en vän som har ritat en superfin bild på hans pappa, som jag tänkte skulle få rita bilden till tatueringen. Tänker att den ska sitta på ryggen typ.
Väntar dock på att tatueraren jag vill ha ska släppa tider för bokning..
Och senare i livet skaffar du ett par vita fluff i stället men går fortfarande omkring med en farlig dobermann på ryggen? :D
 
För att svara lite mer seriöst på frågan så skulle jag aldrig tatuera in kinesiska tecken på allvar tror jag, det säger liksom inget om mig. Även om jag älskar friterad kyckling i sötsur sås :o

Om jag skulle tatuera mig skulle det vara en svartvit, det vet jag. Kanske en häst, antagligen nere vid ankeln, i så fall en väldigt enkel häst helt svart. Eller Mårran (För att följa Muminspåret) på skuldran. Det är de två jag tänker mig.
 
Om jag ska tänka realistisk så skulle jag vilja ha "Ich bin bei dir" för att det har en speciell betydelse för mig och som symbol för alla jag har förlorat.
Skulle även vilja ha någon form av enkel siluett av en bassethound samt ett nosavtryck.

Om jag skulle drömma om något som jag aldrig skulle göra pga rädd för smärtan och att det skulle bli fult så hade jag verkligen velat ha ett porträtt av min hund Ebba.


I tonåren ville jag ha Nalle Puh och det hade varit en tatuering som jag fortfarande skulle ha tyckt mycket om.
 
Senast ändrad:
Och senare i livet skaffar du ett par vita fluff i stället men går fortfarande omkring med en farlig dobermann på ryggen? :D

Om @Wingates skaffar vita fluff kommer det se ut ungefär så här...

27537
 
Insåg att jag inte har vettiga bilder på den någorlunda klar men här är två som visar lite iaf. Direwolf för House Stark, stag för Baratheon, och three-eyed raven överst. och is i bakgrunden samt röda löven från weirwood träden. tanken är att Brienne of Tarth ska vara på insidan av överarmen men den är pausad p.g.a. ekonomi :angel:

Visa bifogad fil 27529
(innan senaste tatueringssessionen)
Jag vart lite distraherad av tröjan först :angel::o:D
 
Jag hade tatuerat in min katts tassavtryck på höften/utsidan av låret. Där ligger han alltid och trycker även fast han knappt får plats :D Och så blir han så sur när han trillar ner. Det hade varit ett fint minne av honom när han väl gått bort (dock är han just nu en väldigt pigg 16-åring :angel:).
 
Jag har funderat på att göra någon typ av "negative space" tatuering på en eller båda armarna. Eller typ en helsleeve i ljusblått på vänstra armen. Min ena hund har ett ljusblått vänsteröga så jag tänkte att det kunde bli en fin reminder.
 
Funderar på att sätta lilla hundens registreringsnummer på utsidan av foten, ev tillsammans med hennes tassavtryck eller någon liten symbol som påminner om henne. Tänker att det är väldigt diskret och lätt att dölja :D
 
Har inga frivilliga tatueringar (uppfyller kriteriet i trådstarten) och har himla svårt att tänka sig vad man just skulle färga in på kroppen som betyder något och inte skulle kännas sådär fiffigt ett antal år senare, alternativt se lite sjaskigt ut när kroppen ändrar sig (men små tatueringar vinner där). Saknar förmodligen fantasi på området.
 
Har inga frivilliga tatueringar (uppfyller kriteriet i trådstarten) och har himla svårt att tänka sig vad man just skulle färga in på kroppen som betyder något och inte skulle kännas sådär fiffigt ett antal år senare, alternativt se lite sjaskigt ut när kroppen ändrar sig (men små tatueringar vinner där). Saknar förmodligen fantasi på området.

Jag har valt saker jag gillar eller tycker är fina (eller så hade mitt 16-åriga jag dålig humor), men måste de ha en djupare betydelse?
Jag älskar flamingos, de är så knäppfulsöta. Alltså blev det en sådan. Men de har ingen Mening eller Symbolvärde för mig, annat än att deras (bristande) estetik tilltalar mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill skaffa min första tatuering efter att ha tänkt på det i väldigt många år. Jag tänkte slå till på stort direkt och göra en...
2
Svar
23
· Visningar
2 783
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 691
Senast: starcraft
·
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 885
Senast: Sharpless
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 521
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp