Vilken tatuering skulle du välja?

Fast på nåt konstigt sätt känns de hästskorna inte så "hästiga"? Och lite personliga, som du säger, på det viset?
Kanske för att man kopplar dem mycket till tur.. Men den sista bilden i det andra inlägget som har rosen och namn på hästskon kändes mera personlig. Man får ta med en gammal använd hästsko till tatueraren och de får kopiera den exakt, som man gör med tassavtrycken :D med slitet osv så blir den ju lite mer personlig? (Fast de kanske inte slits så mycket..)
 
Kanske för att man kopplar dem mycket till tur.. Men den sista bilden i det andra inlägget som har rosen och namn på hästskon kändes mera personlig. Man får ta med en gammal använd hästsko till tatueraren och de får kopiera den exakt, som man gör med tassavtrycken :D med slitet osv så blir den ju lite mer personlig? (Fast de kanske inte slits så mycket..)
Lite större än tassavtryck också. :p
 
Själv tycker jag att tassavtryck känns lite för mörkt. Iallafall när man gör dem i naturlig storlek, inbillar mig att det blir lätt svarta stora klumpar i framtiden. Har nog fått lite av det från tvprogram där de försökt täcka över mörka tatueringar - att de är svinsvåra att täcka över även med annan tatuering när de är stora och mörka/svarta. Utifall jag ångrar mig eller vill täcka över i framtiden :o
Men små tassavtryck är gulligt. Men lite opersonligt.
 
Jag har dock ritat en tatuering som inspiration från en liknande teckning på pinterest men gjort den lite mera personlig.
27664

(Mera personlig som i att katten blev en teckning av min katt, i originalet var den svart.)
Men jag tror att jag inte kommer att tatuera den någon gång :( så den passar väl in i den här tråden.
 
Jag skulle också kunna tänka mig att tatuera tassavtryck men även hovavtryck från en oskodd häst där man ser strålens avtryck

När jag var i 20-års åldern skulle jag kunna tänka mig att tatuera in lille Tweety Bird :love:

09862D33-E284-47E5-BA48-86C3849E03A4.jpeg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill skaffa min första tatuering efter att ha tänkt på det i väldigt många år. Jag tänkte slå till på stort direkt och göra en...
2
Svar
23
· Visningar
2 783
Senast: Pilot
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 691
Senast: starcraft
·
Samhälle Citat från https://www.svd.se/a/76mlxW/jan-jonsson-stoppa-forslaget-om-massovervakning-ieu Denna lag motiveras med att man vill skydda...
2
Svar
35
· Visningar
3 885
Senast: Sharpless
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 521
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp