Vilken typ av brösta?

kvandi

Trådstartare
Vilken typ av brösta bör man välja om man har problem med att sadeln åker bak på häst vid klättringarbete? (Hästen har ingen mage som håller emot) Bröstan skall alltså endast användas vid klättring, ej vid övrig ridning.

Det där med olika hjälputrustning är inte min starka sida så förklara gärna idiotnogrannt :D Gärna bild!
 
Sv: Vilken typ av brösta?

Jag brukar använda en förbygel, har dock inte martingal delen utan själva förbygel.
 
Sv: Vilken typ av brösta?

en låg bred brösta, såna som har varit så poppis bland hoppryttarna senaste åren.
 
Sv: Vilken typ av brösta?

om sadeln verkligen glider bakåt gör det väldigt ont på det känsliga partiet mellan hästens framben om man använder förbygel.
 

Liknande trådar

Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 626
Senast: caballus
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: valy
·
Hästvård Hästen i fråga har en muskelbristning på en bröstmuskel. På samma sida är en ryggmuskel (Serratus) överansträngd och osteopat menar att...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 689
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 692
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp