Vilken utrustning brukar ni använda i specialsök röd kong?

Om du menar på hunden så har jag ingen. Däremot försöker jag komma ihåg att använda en sniffer innan vi startar, som signal för vad det är vi ska göra.
Nu tränar jag mest ensam för aktivering, så kör också lös hund för det mesta, men kör vi i koppel har de sina vanliga selar.
 
Behövs ingen särskild utrustning för olika jobb, utan kommandot berättar för hunden vilket jobb det rör sig om.
 
Hm, brukar köra en sniff+klick på en bit röd kong innan han ska söka just det. Tänker att det ska få honom att koppla ihop det ena med det andra :)
 
Ingen särskild utrustning på förutom vid spår.
Jag kör olika kommamdon, funkar fint

"Nu ska vi..."
Spåra (spåra)
Leta (uppletande)
Nosa (nosework)
 
Ganska fritt val då med andra ord. Vi har tränat i koppel och halsband härhemma än sålänge. Var inne och läste tävlingsreglerna och det var okej att även ha ett tjänstetecken om man ville 🙂
 

Liknande trådar

Hundträning Om det är fler som kör specialsök tänkte jag att det kunde vara kul med en tråd där vi snick-snackar om allt som rör det. Är det rent...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
33 349
Senast: Krumben
·
Svar
95
· Visningar
8 057
Senast: Sirap
·
Hundavel & Ras Alltså, det är extremt enkelt att hantera hydrolat 😅 Jag har mitt i kylen, droppar en droppe på en möbeltass eller tops, och lägger den...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 035
Senast: Pilot
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder. HUR kan jag lära hästen att ta godis snällt? Jag har en häst som gärna tar godis med exakt hela munnen. Tänder...
2
Svar
26
· Visningar
2 228
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp