Vilken växt?

P

prallan

Vi har grävt upp vår pool, för att ha som sommarbostad till sköldpaddorna. Upp har det växt en växt som vi inte vet vad det ä och har inget liknande i närheten. Min man säger att de härstammar från en grov för, dvs förskott.. Jag förlitar mig på Bukeoraklet :bow:
31996
 
Lite svårt, men ser träd/busk/slyliknande ut. Jag gissar på någon sorts poppel i så fall. De har bland blad som är breda mot skaftet och spetsiga i andra änden. Det som förvillar är att bladen ser så blanka ut, men så är det ju ibland med nya blad.
 
Lite svårt, men ser träd/busk/slyliknande ut. Jag gissar på någon sorts poppel i så fall. De har bland blad som är breda mot skaftet och spetsiga i andra änden. Det som förvillar är att bladen ser så blanka ut, men så är det ju ibland med nya blad.
Bladen kan bli riktigt stora
32022
 
Var bor ni @prallan ? Jag borde veta men kommer inte ihåg. :D Tänker att det borde hjälpa. När jag bildgooglar får jag upp en drös amerikanska/sydamerikanska växter.

Ser underbart ut för sköldpaddorna! :heart
 
Tror ocksåpå poppel.

Ta bort det! Etablerar den sig så får ni slåss med rotskott resten av livet.... Den är komplett vild med skott.


/tanten som klipper poppelmattan med gräsklipparen stup i ett.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har nyss köpt ett hus, som tar vatten ur lokal brunn. För att göra livet underhållande, så är vi tre fastigheter som delar på samma...
2
Svar
31
· Visningar
1 728
Senast: Blyger
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 559
Senast: Bapelsin
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 406
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp