Vilken veckodag bör man spruta igång?

Tabitha

Trådstartare
Med tanke på tappningsdagar och annat, finns det några rekommendationer kring vilken veckodag som är lämplig/mindre lämplig för att spruta igång ston? Har för mig att jag hört att måndagar/tisdagar/onsdagar är mindre bra då stoet ofta hamnar i högbrunst lagom till helgen.
 
Med tanke på tappningsdagar och annat, finns det några rekommendationer kring vilken veckodag som är lämplig/mindre lämplig för att spruta igång ston? Har för mig att jag hört att måndagar/tisdagar/onsdagar är mindre bra då stoet ofta hamnar i högbrunst lagom till helgen.

Torsdagar tycker min semivet är bästa dagen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 907
Senast: Stereo
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 033
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 133
Senast: super
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
31 927
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp