Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

D

Diba

Är lite nyfiken...vilken/vilka färger passar eller har ni till eran häst/ponny när det gäller täcken, vojlockar, benlindor m.m?

Själv har min ponny:
blåa utetäcken
rött innetäcke
gråa, vinröda, lila, blåa lindor
gröna, lila, gråa, blåa vojlockar/shabrak

Hon är brun i färgen...
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

Vi har vinrött, marinblått och sandfärgat samt mässingspännen och beslag :) svart på läder.
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

De täcken som används nu:
Lila regntäcke
Klarrött fleecetäcke med guld passpoil
Grönt skrittäcke

Sen har jag alla möjliga färger på både schabrak, benlindor o dyl :D

Min pålla är mörkbrun :love:
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

Till både min Pony och min Stora häst... kör jag på Marin, brun,



sen har jag självklart liote till, som svart, vit och beige.
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

Min första häst hade blått som "sin" färg, Pinky hade grått och Elvira får nog ha rött och brunt/creme/beige.

Det blir nog rött på grimmor och någon uppsättning schabrak och lindor, men brunt på det mesta av ridutrustning och täcken. Jag gillar egentligen mer jordnära färger, så rött kan kännas lite för häftigt att ha på precis allt:p ...
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

Alla täcken inne som ute är bruna och beiga. (Förutom ett marinblått innetäcke)

Benlindorna är bruna, beige och créme.

Schabraken är bruna, beiga och créme.

Grimmorna är bruna och beiga.

Dock finns vissa små inslag av olivgrön på vissa beiga grejer! :p

Hästen är fux.
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

Hmm har lite blandat, men mkt blått är det, o rätt mkt beiget! Gillar jordnära färger mest :love:
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

Ponnyn har jag grått till.
Storhästen har beige samt grönt.
Kan tillägga att ponnyn är mörkbrun och storhästen riktigt röd fux.
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

har olika uppsättningar men matchande schabrak/lindor (o järna mina ridbyxor)

har dessa färgerna till min mörkbruna kille

vinrött
beigt/sandfärgat
grått
mörkgrönt
(det är antingen eller, skulle inte mixa!!)

har svart träns o sadel

täcke bryr jag min inte på..där får det bli den färgen täcket som jag gillar finns i helt enkelt

på fleece/bomulls täcken har jag vinrött/blå-rutingt samt svart m grå kanter
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

föröker ha allt i lila i allt men lite luckor finns.
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

Det har råkat bli så att min häst har blått i alla sina täcken utom reserv regntäcket som är svart.
I vanlig utrustning är det blandat vad gäller schabrak och vojlockar och lindor. Träns, sadel och tillhörande tillbehör är svarta eller ska iaf vara efter sommaren (håller på och byter från brunt till svart efter sadelbyte).
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

jag har 2 halvblod (båda fuxar). den ena är mörk fux, den andre lite mer "rödaktig".

har lite olika färger... men båda har mörkbrunt på allt läder, klart snyggast.
den mörka har mest mörkblått o mörkgrönt, men även lite olivgrönt, beigt, creme, duvblått, grått
den ljusare fuxen har mest mörkblått, men även lite annat.... tror han passar bra i grått oxå, kanske lite ljusare blå oxå (typ blågrå).

undviker självklart alla skrikiga färger samt svart o vitt, tkr det är tråkigt!
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

har en rödskäck. allt läder är svart och övrig utrustning i alla möjliga färger, men har bara schabrak som matchar med antingen mina lindor eller skydd. :)
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

Jag kör mest på marinblått men även vinrött, olivgrönt och beige:) .
På lädret är det mörkbrunt, klart snyggast!:d

Kan tillägga att hästen är gulvit.
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

Blått på allt :D
Nej har vita schabrak och lindor också men mest blått.
Hästen är mörkbrun.
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

Hon har mest blåa saker. Vissa täcken har udda färg, regntäcket är lila tex :p .
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

Foderhästen:

Hopputrustningen
Bruntläder
Brun/beiga schabrak

Dressyrutrustningen
Svartläder
Grå schabrak

Annanutrustning
Transporttäcke, grimmor, transportskydd och div. andra plock saker: Blått
Vintertäcken, Regntäcken och sånt i Grått

Ponnyn:

Hopputrustning
Bruntläder
Gröna/mörkblåa schabrak
Grönaskydd

Dressyrutrustning
samma som foderpållen

Annanutrustning
Innetäcke, grimmor och sånt i grönt och mörkblått
Vinter och regntäcke i svart och brunt

Så jag har väll ingen såndär färg som jag använder direkt.. Skulle väll va blått då isånna fall...
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

Haha jag är typ kändis omkring stallet som "hon med den vita ponnyn och färgglad utrustning" eller nåt ;)

Grimmor finns i olika sorters blå (med olika mönster), svarta (en mönstrad), röd, ljuslila, neongrön, brun lädergrimma...
Scharbak/vojlock finns i lila, ljusblått, duvblått, mellanblått, marinblått, rött, creme, grått, rött, ett till klarblått, hemmasydda med väskor (ett grönt och ett vinrött), ett hemmasytt som på ena sidan är marinblått/mörkgrönt-rutigt med isbjörnar och på andra sidan orange med vita får...
Nosludd finns också i en uppsjö av färger (hade ludd på svanskappan också när det användes). Ljusblått, zebrarandigt, svart med vita prickar, gult med svarta prickar, rött...

Så jag kan inte direkt säga vilken färg vi har till honom. Men mycket blått och lila blir det :)
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

Jag har allting i alla möjliga färger till min häst. Skulle inte ens kunna få ihop ngt matchande om jag så försökte. Har inte ens samma färger på läderutrustningen:p Men som tur var är jag ingen sån som bryr mig om ifall det matchar eller ej.
Försökte en gång o få tag i beiga grejer till min häst och mig på tävling, men lyckades inget vidare (anstängde mig inte heller:devil: :p )
 
Sv: Vilken/vilka färger har ni till eran häst/ponny?

kör mest med marinblått och guldkant på den såklart. Traditionellt - tråkigt, jag vet. :smirk: eller det var färgerna på ponnyn. Nu tillåter jag lite mer färger, iaf grön och ljusbeige
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 883
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 098
Senast: Nevermind
·
Hästhantering Lite luddig rubrik men ska förklara lite mera... När man skaffar häst eller har haft häst i flera år och köper en ny som man måste tänka...
2
Svar
36
· Visningar
6 152
Senast: Ninis
·
Gnägg Har du råkat ut för någon rolig situation med din häst någon gång? Någon "klantig" avfallning kanske? Att din häst knyckte ett äpple ur...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 019
Senast: *tove*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp